نام نویسی ۱۸ نماینده دوره‌ های مختلف مجلس شورای اسلامی در استان همدان

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از نام نویسی ۴۲۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان خبر داد.

نام نویسی ۱۸ نماینده دوره‌ های مختلف مجلس شورای اسلامی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آزادبخت، رییس انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۴۲۱ نفر برای راهیابی به مجلس یازدهم شورای اسلامی از استان همدان نام نویسی کرده اند و ۱۸ نفر از آن‌ها دوره‌های پیش و کنونی نماینده مجلس شورای اسلامی بوده اند.

او گفت: با برنامه ریزی انجام شده سعی در برگزاری انتخابات سالم و پرشور همزمان با سراسر کشور داریم.

رئیس انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان گفت: ما در هیات اجرایی از استان‌های برتر کشور بودیم و با تجربه از دوره‌های پیش توانستیم در اجرای دستورات انتخاباتی وزارت کشور موفق عمل کنیم.

آزادبخت ادامه داد: با رعایت قانون توانستیم بین اولین استان‌های کشور در معرفی هیات اجرایی و معتمدان انتخابات در کشور باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از نام نویسی ۱۸ نماینده دوره‌های کنونی و پیشین مجلس شورای اسلامی برای راهیابی به مجلس یازدهم خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: روند انتخابات مسیر خود را طی کرد و استعلام مراجع چهارگانه برای بررسی صلاحیت نامزد‌ها را داشته باشیم.

آزادبخت ادامه داد: امسال تعداد افراد نام نویسی کرده این دوره در مقایسه با دوره دهم که ۲۹۶ نفر بوده در استان همدان بسیار افزایش یافته است.
او از نام نویسی ۹۳ نفر با سابقه ایثارگری هم خبر داد و گفت: در این دوره ۳۳۸ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۴۱ نفر با مدرک دکتری، ۲۰ نفر مدرک حوزوی و ۱۶ نفر هم با مدرک کارشناسی نام نویسی کرده اند.

او ادامه داد: بیشترین استقبال نام نویسی ها ی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان همدان را مربوط به دوره سنی ۳۰ تا ۴۰ سال عنوان کرد و گفت: ۱۸۰ نفر از داوطلبان در این دوره سنی نام نویسی کرده اند.

آزاد بخت از نام نویسی ۳۷ زن نامزد انتخابات در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان هم خبر داد و افزود: در شهرستان های همدان و فامنین ۱۳۹نفر، در ملایر ۷۱ نفر، در نهاوند ۴۲نفر، در تویسرکان ۲۹ نفر، در کبودرآهنگ و بهار ۶۲ نفر، در اسدآباد ۳۳ نفر و در رزن و درگزین ۴۵ نفر تا این لحظه نام نویسی آنها قطعی شده است.

 او از سرکشی از شهرستان ها برای فراهم کردن بستر انتخابات سالم خبر داد و گفت: ما بی طرفی و عدالت برای همه نامزدها را در دستور کار فرمانداران و بخشداران قرار دادیم تا فضای انتخابات سالم باشد و هم اطمینان مردم و حضور آنها در پای صندوق های رای بیشتر شود.

 آزاد بخت ادامه داد: بعد از استعلام ها در  هیات اجرایی طی ۱۰ روز  صلاحیت ها بررسی می شود و افراد رد صلاحیت شده بعد از اعلام یک روز فرصت اعتراض دارد.

او ادامه داد: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی از استان همدان ، ۲۹۶ نفر نام نویسی کرده بودند که ۱۵۱ نفر بعد از تایید صلاحیت ها و انصراف ها به مرحله تبلیغات مجلس راه یافتند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار