عزم جدی تولیدکنندگان پیمانکاری صنعتی برای حضور در بازارهای جهانی

نظام مبادلات پیمانکاری فرعی یکی از راهکارهای مهم برای حمایت از واحدهای صنعتی خرد، کوچک و متوسط است و عزم تولیدکنندگان این حوزه در بازارهای جهانی جدی است تا حجم صادرات خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، در بازدید از دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران در خراسان رضوی، گفت: پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران ISPX از دو سال پیش و با هدف توسعه بازار شرکت‌های پیمانکاری صنعتی به خصوص توسعه بازار‌های صادراتی به عنوان استراتژی اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معرفی شد، در واقع ISPX یک حلقه مفقوده در اتصال شرکت‌های پیمانکاری صنعتی به بازار جهانی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: ISPX یک عامل ثمربخش جهت اتصال پیمانکاران لایه‌های پائین‌تر به لایه‌های بالاتر در شبکه پیمانکاری صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نقش نظام ISPX در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ملموس بوده و به خوبی واحد‌های صنعتی و تولیدی را با پیمانکاران پیوند می‌دهد؛ همچنین کمکی در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر واحد‌ها صورت پذیرفته است و در حال حاضر با فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه ملی قطعات خودرو ISPX، جنب و جوش خوبی جهت تقویت زیرساخت‌های صادراتی شرکت‌های تولیدی در جریان بوده و از ابتدای سال شرکت‌های این حوزه در ۳ نمایشگاه خارجی حضور پر رنگ داشته اند.

مهدی زاده مقدم افزود: از ابتدای سال تاکنون، بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال قرارداد میان واحد‌های صنعتی و پیمانکاران از طریق برنامه‌های عمل نظام ISPX منعقد شده است.

او با اشاره به اهداف مهم نظام ISPX، تصریح کرد: تسهیل ارتباط واحد‌های صنعتی و پیمانکاران و توسعه فرآیند پیمان سپاری، ارتقاء و توانمند سازی پیمانکاران صنعتی و افزایش توان رقابتی بنگاه‌های داخلی از این اهداف بوده و همچنین ضعف ارتباط بین صنایع کوچک و متوسط و بزرگ را تا حدود زیادی برطرف کرده است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.