رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد؛

هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری برای مبادلات بین ایران و عمان/ ۳ برابر شدن حجم بین ایران و عمان

شافعی گفت: حجم مراودات تجاری میان دو کشور در سال گذشته به بیش از یک‌میلیارد دلار رسید و در واقع ۳ برابر شده است.

هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری برای مبادلات بین ایران و عمان/ ۳ برابر شدن حجم بین ایران و عمان به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی، رییس اتاق ایران در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران اظهار کرد: ایران و عمان در توسعه همکاریهای اقتصادی نقش مکمل هم را می توانند ایفا کنند. در ۲ سال گذشته در خصوص برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و عمان، افزایش همکاری های متقابل اتاق های مشترک، شناسایی و رفع موانع اقتصادی فی مابین و تسهیل روادید پیشرفت های خوبی حاصل شده است. در این دو سال شاهد مراودات و سفر های هیات های بلند پایه بین ۲ کشور بوده ایم.

او بیان کرد: حجم مراودات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته به بیش از یک‌میلیارد دلار رسید و در واقع ۳ برابر شده است. هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری مراودات و مبادلات تجاری میان دو کشور قابل تحقق است. در حوزه خدمات فنی و مهندسی، بخش های خصوصی می توانند در اجرای پروژه های متعدد و تخصصی از جمله تونل و پل سازی و حمل و نقل و اکتشافات و... به صورت مشترک فعالیت و سرمایه گذاری کنند.


بیشتر بخوانید: حمایت وزارت صمت از روابط تجاری بین ایران و عمان


شافعی ادامه داد: حل مشکلات نقل و انتقالات پولی و ضمانت نامه های بانکی یکی از مطالبات بخش خصوصی است که امیدوارم سازو کارهای تسهیلی از طرف مسئولان دو کشور به عمل آید.توسعه گردشگری دریایی به خصوص در سواحل مکران و چابهار یکی از بخش های همکاری متقابل است. با عنایت به پیشرفتهای پزشکی ایران، گردشگری سلامت ظرفیت خوبی برای همکاری های مشترک است.

رییس اتاق ایران تصریح کرد: همکاریهای ترانزیتی به خصوص در مناطق بندری از محورهای مشترک است، اتاق های مشترک برای سرمایه گذاری های مشترک در صنایع دارای مزیت نسبی همکاری کنند. اتاق ایران حمایت همه جانبه خود را از توسعه روابط ایران و عمان اعلام می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار