آخرین اخبار از وضعیت زلزله زدگان میانه

رئیس بنیاد مسکن میانه گفت: ۳۷۴ خانواده زلزله زده چادر خود را تحویل داده اما بقیه به رغم دریافت ۳ میلیون تومان چادر خود را تحویل نداده و منتظر کمک‌های بیشتر هستند.

زلزله میانه

مشایخی فرماندار میانه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: ۳۷۴ خانواده زلزله زده چادر خود را تحویل داده و مابقی تسهیلات بلاعوض دریافت نموده اند، اما بقیه به رغم دریافت ۳ میلیون تومان چادر خود را تحویل نداده و منتظر کمک‌های بیشتر از سوی مسئولان و یا خیرینی هستند که برای بازدید به روستا‌های زلزله زده می‌آیند.

مشایخی افزود: برخی افراد به میل خود در چادر‌ها اقامت دارند اکثر این چادر‌ها برای استفاده کسانی است که از سکونت در خانه‌های سالم خود به خاطر پس لرزه‌ها در هراس هستند.

او با اشاره به آغاز اسکان دائمی به تعداد ۱۰۰ فقره برای زلزله زدگان در مورد شایعاتی مانند وجود افراد بسیاری در چادر‌ها با توجه به بارش برف و وجود سرما در این مناطق گفت: برخی افراد ساکن دائمی روستا‌های مورد نظر نبوده و برخی هم برای خسارت دیدگانی است که ۳ میلیون تسهیلات اولیه بلاعوض خود را گرفته اند، اما برای گرفتن مابقی تسهیلات خود اقدام به تحویل چادر نکرده اند.

او با بیان اینکه تمام اقلام و کالا‌های مورد نیاز زلزله زده‌ها به صورت مرتب و مستمر تحویل داده می‌شود، از مردم این مناطق خواست تا اجازه هیچ گونه سوء استفاده انتخاباتی و یا سیاه نمایی را ندهند.

 احمدیان رئیس بنیاد مسکن شهرستان میانه هم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۱۱۰ اتاقک پیش‌ساخته در ابعاد ۳ در ۴ مترمربع به زلزله‌زدگان تحویل داده شد.

 احمدیان افزود:بقیه زلزله زدگان شهرستان میانه متقاضی اخذ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض شدند تا در مورد سکونت موقت خود تصمیم بگیرند که در این خصوص ۳ میلیون تومان اولیه از این تسهیلات پرداخت شده است.

او گفت: از این افراد خواسته شده تا جهت دریافت ۷ میلیون تومان دیگر چادر‌های خود را تحویل دهند تا به محض مشخص شدن محل سکونت موقت آن‌ها بلافاصله مابقی پول به حساب آن‌ها واریز شود.

احمدیان با تاکید بر اینکه در واریز ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اسکان موقت نه تنها مشکلی نداریم، بلکه از سوی بانک‌ها افرادی مسئول شده اند تا از هر فردی که برای سکونت دائم خود آمادگی دارد با دادن سفته، امضاء بگیرند، تا در سریع‌ترین زمان ممکن به احداث خانه‌های آن‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار