تولید ثروت با تکیه بر منابع داخلی رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تولید ثروت با تکیه بر منابع داخلی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در تولید و توزیع عادلانه ثروت در جامعه تعریف می‌‌شود، گفت: هر سیاستی که بخش خصوصی را تضعیف کند مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی است و ما در بخش صنعت و معدن و تجارت با این سیاست‌های غلط مقابله می‌کنیم. تولید ثروت باید به گونه‌ای باشد که از چنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی در امان بماند و رشد اقتصادی کشور حداقل برای ۱۰ سال پیاپی بیش از پنج درصد باشد؛ که برای تحقق این امر لازم است تولید ثروت در کشور بر مبنای منابع فیزیکی داخلی و نیروی انسانی بومی تعریف شود.

صادقی لازمه تولید ثروت در جامعه را توجه به ارتقای توان بخش خصوصی و تولید داخلی اعلام کرد و افزود: تخصیص درآمد حاصل از فروش نفت و منابع موجود در کشور برای مصارف جاری با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است. بنابراین لازم است درآمد حاصل از این فروش در مسیر سرمایه‌گذاری در راستای تولید ثروت در جامعه صرف شود. یکی از ارکان اصلی تولید ثروت در کشور توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است. سیاست‌های اقتصادی باید هم‌راستا با فعال‌تر کردن بخش خصوصی باشد و هر اقدامی غیر این مبانی اقتصاد مقاومتی را کم‌رنگ می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر اعمال برنامه‌های منسجم در راستای حمایت از تولیدکنندگان از سوی بانک‌ها تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی را موتور محرکه رونق تولید در اردبیل اعلام کرد و گفت: تخصیص نقدینگی لازم برای احیای واحدهای تولیدی با سود کم و ارزان قیمت باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

صادقی به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و افزود: گرچه این واحدهای تولیدی امسال احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند، اما هنوز هم سیاست نادرست بانک‌ها در تقسیط بدهی این واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاران را رنج می‌دهد.

او گفت: تشکیل کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اهرمی برای مقابله با سیاست‌های نادرست بانک‌ها در حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان بخش خصوصی است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار