اکران فیلم های رشد در مراکز آموزشی گیلان

چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با نمایش ۵۴ عنوان نمایش در گیلان آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد امجدی ، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان گفت: در جشنواره فیلم رشد قرار است ۵۴ عنوان فیلم‌های ایرانی و خارجی با موضوعات علمی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی در ۳۶ مرکز آموزشی برای دانش آموزان به نمایش دربیاد.

او، با بیان اینکه نمایش این فیلم‌ها رایگان است، افزود: دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند تا ۲۴ آذر ماه در این جشنواره شرکت کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز دختر و پسر، مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به تماشای این فیلم‌ها بنشینند.

امجدی، با بیان اینکه نمایش این فیلم‌ها در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، افزود: بر این اساس همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران موظف شدند تا با در اختیار گذاشتن مساجد روستایی، کتابخانه‌های شهری، مراکز کانون‌های پرورش فکری و سالن‌های اداره ارشاد منتخب، زمینه اکران فیلم‌ها را برای دانش آموزان شهری و روستایی فراهم کنند.

او ، به تاثیر شگرف زبان هنر در انتقال مفاهیم و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: هنر هفتم می‌تواند با جذب مخاطب، نقش مهمی در فرهنگ سازی و ساختن جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشد.

همچنین، بهرام صفری ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، در آیین افتتاحیه این جشنواره که در سالن اجتماعات محنای مدرسه بعثت ناحیه رشت برگزار شد، از رشد ۵۰ درصدی اکران فیلم در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت خبر داد و گفت: هدف گذاری پخش فیلم در ۳۰۰ مدرسه ناحیه یک است که نسبت به پارسال ۵۰ درصد رشد داشتیم.

او افزود: فیلم‌ها در ۴ گروه سنی ابتدایی اول، ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم از میان فیلم‌های ارائه شده خارجی، و ایرانی انتخاب شده اند و تا ۲۴ آذرماه این فیلم‌ها اکران می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، با بیان اینکه رویکرد تربیتی- آموزشی، اساس نمایش فیلم رشد است،گفت: یکی از دستاورد‌های مقوله فیلم رشد این است که بتوانیم چرخ آموزش و پرورش را پویاتر و شادابی و نشاط را مدارس به ارمغان آوریم.

بهرام صفری تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار دانش آموز در مدارس ناحیه یک رشت مشغول به تحصیل هستند.

محبوب بشری، یکی از هنرمندان استان، داور و منتقد جشنواره هم گفت: ساخت فیلم و پویا نمایی بسیار مهم و حساس است و باید با الگو گرفتن از واقعیت‌های جامعه، بتوانیم بر اساس سلایق جامعه هدف، فیلم‌های جذاب و در عین حال آموزنده بسازیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.