رییس هیات اسکواش قم مطرح کرد؛

اسکواش‌قم مسیر طولانی برای کسب مدال در پیش دارد

حسینی گفت: اسکواش قم در ماه‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده‌است، ولی رسیدن به کسب مقام‌های کشوری نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت است و قم در این مسیر، راه طولانی در پیش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، نیره سادات حسینی رییس هیات اسکواش قم روز یکشنبه درمجمع سالیانه هیات اسکواش قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، افزود: کمبود شدید مربی از جمله چالش‌هایی است که مانع از توسعه اسکواش در قم شده‌است که در این زمینه برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های مربیگری از اواخر سال گذشته در این استان انجام شده است.

او ادامه داد: درسال گذشته مربی آقا در این هیات وجود نداشت و مربی خانم موجود در این استان نیز انگشت‌شمار بود که برای رفع این چالش برگزاری دوره‌های مربیگری در اولویت این هیات قرار گرفت و نخستین دوره مربیگری اواخر سال ۹۷ برگزار شد.

حسینی اظهار داشت: هیات اسکواش برای توسعه این رشته در بخش‌ها با کمبود مالی مواجه می‌باشدکه این مانع از فعالیت موثر این هیات در بخش‌های تابعه استان شده‌است.

او گفت: برای توسعه اسکواش در بخش‌ها، هیچ‌گونه مشکلی در تامین تجهیزات و مربی مورد نیاز وجود ندارد، ولی برای تحقق این هدف نیاز به حمایت مالی و تامین مکان در بخش‌ها وجود دارد.

رییس هیات اسکواش قم، با اشاره به عملکرد این هیات در سال ۹۷ گفت: برگزاری جشنواره استعدادیابی با حضور یک هزار دانش‌آموز، برگزاری مسابقه جام رمضان و انتخاباتی تیم استان، حضور در مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش پسران و دختران از دیگر عملکرد این هیات در سال گذشته است.

حسینی، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اعزام به مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر دانش‌آموزی و همچنین حضور در لیگ دسته یک کشور برای اولین بار در تاریخ اسکواش قم از دیگر اقدام‌های این هیات در ماه‌های گذشته است.

او، با بیان اینکه دوری سالن تخصصی اسکواش مانع از اقدام اساسی در توسعه این هیات شده است افزود: اسکواش قم در بخش بانوان دارای انسجام و برنامه‌ریزی قوی تری است و این موجب شده تا عملکرد بانوان اسکواش کار استان بسیار موفق‌تر از آقایان باشد.

رییس هیات اسکواش قم، ادامه داد: حامی مالی برای احداث زیرساخت جدید برای توسعه اسکواش در استان جذب شده‌است که در صورت تامین زمین امکان احداث آن وجود دارد.

انتهای پیام/الف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار