بختیاری:

استان تهران فقیرترین استان از نظر منابع آبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: استان تهران پس از سیستان و بلوچستان، فقیرترین استان کشور از نظر منابع آبی است.

استان تهران فقیرترین استان از نظر منابع آبی استبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست تخصصی هماهنگی سند همکاری در حوزه آموزش حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، با بیان این‌که کشور ما کشور کم آبی است و ۹۰ درصد مساحت کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، اظهار کرد: کشور ما حدود یک سوم بارندگی دنیا را دارد و بارندگی‌ها هم کاملا به صورت ناپایدار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که مدیریت آب در کشور همگام با تکنولوژی‌های وارد شده به کشور پیش نرفته است، گفت: منابع آبی تجدیدپذیر هر کشوری ذخایر آن کشور هستند. در حال حاضر کشور‌های اروپایی حدود ۲۰ درصد از منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می‌کنند در صورتی که کشور ما به طور متوسط ۸۵ درصد از منابع آبی تجدیدپذیر خود استفاده می‌کند

وی با اشاره بر این‌که جامعه ما هنوز نسبت به موضوع کم آبی و مدیریت مصرف بیدار نشده است، افزود: مصرف آب در شهر تهران از ابتدای سال تاکنون ۸۱۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۴۳ میلیون مترمکعب افزایش مصرف داشته‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: استان تهران پس از سیستان و بلوچستان، فقیرترین استان کشور از نظر منابع آبی است. چراکه جمعیت زیادی در پهنه کوچکی جمع شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که در بسیاری از استان‌های کشور ۹۰ درصد از منابع آبی در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، تصریح کرد: سهم کشاورزی در استان تهران از منابع آبی تنها ۵۱ درصد است. ما برای مدیریت مصرف آب باید از مدارس شروع کنیم و راهی جز این نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی.
۱۶:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اره از نظر آب فقیرترینه
ازنطر پولو سرمایه وکار ثروتمندترینه
خب همه چی رو اوردین تو تهران
چند چیز روانتقال بدین به شهرهای دیگه تا اینقدر تهران شلوغ نشه
آخرین اخبار