رنگرز: منتظر اعلام زمان برگزاری جام جهانی کشتی هستیم/ رقم قرارداد بنا کمتر از یک کارمند معمولی است

سخنگوی فدراسیون کشتی کشورمان گفت: به هر حال مجموعه فدراسیون کشتی و کمیته فنی منتظر زمان نهایی مسابقات جام جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی کشورمان در حاشیه مراسم شرکت پیشکسوتان پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در ایران به صورت کلی لغو شد،  اظهار کرد: پیگیری‌های مجدانه از سوی اضلاع ورزش کشورمان از جمله وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی در بازده زمانی ۲۰ روز  صورت گرفت. آخرین اتفاق مربوط به روز گذشته است که اتحادیه فدراسیون جهانی کشتی ایمیلی را به فدراسیون ارسال کرده بود. در ابتدا تیم ژاپن اعلام آمادگی کرده بود و منتظر هستیم که زمان تعویق این مسابقات از سوی اتحادیه جهانی کشتی به ما اعلام شود. به هر حال ما مجری تصمیمات و سیاست‌های فدراسیون جهانی هستیم و هر زمان آن‌ها اعلام کنند ما مقدمات  برگزاری باشکوه این رقابت‌ها را فراهم می‌کنیم.

او ادامه داد: به هر حال مجموعه فدراسیون کشتی و کمیته فنی منتظر زمان نهایی مسابقات هستند که به نظر می‌رسد اتحادیه جهانی در حال رایزنی با کشور‌های شرکت کننده برای نهایی کردن زمان رقابت‌ها است.  

مربیان خارجی قابل قیاس با مربیان پرافتخار کشورمان نیستند 

رنگرز درباره اینکه چرا به ویلموتس سرمربی تیم ملی ۳ میلیون یورو پول می‌دهند، اما برای ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی پولی نیست، بیان کرد: به هر حال بحث‌هایی درباره حضور کوتاه مدت برخی از مربیان خارجی در کشورمان مطرح می‌شود و آن‌ها قابل مقایسه با مربیان پرافتخار و شناخته شده داخلی از جمله محمد بنا و محمدی  نیستند. به هر حال یکی از مشکلات ما همین فضای ایجاد شده در رسانه‌ها است و کادر فنی تیم ما و سایر رشته‌های ورزشی از این موضوع ناراحت می‌شوند. به نظرمی رسد مسائل مالی فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها  از طریق حامیان مالی تامین می‌شود.

دغدغه مالی ورزشکاران باید با ورود بخش خصوصی حل شود 

او افزود: اگر ما بخواهیم همانند گذشته نگاهمان به اعتبارات محدود وزارت ورزش و جوانان  و کمیته ملی المپیک باشد به مشکل برمی خوریم، چون کمک مالی رقم  مشخصی است و فراتر از آن رقم هم اتفاقی رخ نمی‌دهد. به هر حال کمتر از  ۲۴۰ روز باقی مانده  تا رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده است  و حضور در این رقابت‌ها سختی‌های زیادی دارد و مطالباتی کادر فنی و بازیکنان برای کسب سهمیه المپیک دارند و این دغدغه‌ها در این بازده زمانی کوتاه باید با ورود بخش خصوصی و حمایت دولت حل شود. فدراسیون‌ها را با این منابع مالی محدود نمی‌شود اداره کرد چرا که مباحث ارزی و ریالی برای برگزاری اردو‌ها و اعزام‌ها در فدراسیون‌ها مطرح است. به هر حال ضروری است که ما نیم نگاهی به منابع مالی بیرون از بخش ورزشی کشور داشته باشیم  و وزارت‌های صنعت و معدن و بازرگانی می‌توانند بخش خصوصی را به سمت فدراسیون‌های ورزشی هدایت کنند. ما قبل از المپیک هم به تشکیل بنگاه‌های اقتصادی تاکید کردیم.

تامین اعتبارات مالی بعد از المپیک تاثیرگذار نیست  

رنگرز درباره اینکه دولت برای پرداخت مطالبات ویلموتس کمک کرد، اما به ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی برای حضور در المپیک کمکی نمی‌کند، گفت:  به هر حال مطالبه‌ای است که این روز‌ها به شدت مورد توجه سرمایه‌های ورزشی  اعزامی به المپیک است و این توقع از دولت وجود دارد و به طور حتم از زبان سرمربی و مربی مطرح شده است. من فکر می‌کنم  پیگیری مجدانه‌ای باید صورت بگیرد و آمادگی جسمی، روحی و روانی را فراهم کنیم. به هر حال ورزشکاران و مربیان دغدغه‌هایی دارند که با ورود دولت می‌شود خیلی از این مشکلات را با تامین اعتبارات مالی حداقلی برطرف کرد. کسب نتیجه در المپیک خیلی سخت است، اما شادی که این رقابت‌ها ایجاد می‌کند دولت در هیچ حوزه‌ای نمی‌تواند این سطح از نشاط را فراهم کند. به نظر می‌رسد اکنون باید این اتفاقات رخ بدهد  چرا که ورزشکاران در مسیر آمادگی روحی و روانی برای حضور در المپیک هستند. اگر این اعتبارات مالی بعد از المپیک در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد آن قدر تاثیر گذار نخواهد بود.  

رنگرز: منتظر اعلام زمان برگزاری جام جهانی کشتی هستیم/ رقم قرارداد بنا کمتر از یک کارمند معمولی است

سخنگوی فدراسیون کشتی درباره اینکه قرارداد‌های این فدراسیون محرمانه نیست، بیان کرد: از اعلام مبلغ قرارداد بنا سرمربی تیم ملی کشتی موفق‌ترین  مربی ادوار کشتی کشورمان معذور  هستم، اما این مربی به اندازه یک کارمند معمولی هم پول نمی‌گیرد. من نمی‌خواستم بگویم که بنا ۵ میلیون می‌گیرد، اما شما رسانه‌ای کردید. به هر حال در این بازده زمانی کوتاه مدت باید اقدامی موثر برای جایگاه  مربیان و قهرمانان ملی صورت بگیرد. موضوع جوایز قهرمانان هم محل بحث است و امیدوارم منابع مالی در این بازده زمانی تامین شود.


 بیشتر بخوانید:رنگرز: به برگزاری جام جهانی در ایران امیدوار هستیم/ مکاتبه با اتحادیه جهانی ادامه دارد


رنرز درباره فشار‌های وزیر ورزش و جوانان به ورزشکاران برای کسب سهمیه و مدال در المپیک گفت: اولویت فدراسیون کشتی این است که به حداکثر  سهمیه‌های المپیک در دسترس  دست یابد. همچنین  ما در ابتدا به سمت کمیت می‌رویم تا به آن دست یابیم و بعد از آن به دنبال کسب حداکثر مدال‌های خوش رنگ می‌رویم. به هر حال کار سختی است، اما همه مجموعه ورزش قهرمانی کشور به دنبال این هستند که حضور باشکوه در این رقابت‌ها داشته باشیم.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار