رئیس فدراسیون شنا؛

استخر و سخت افزار مشکل بزرگ آبی کرمان است

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: بحث استخر و سخت افزار مشکل بزرگ آبی کرمان است که امیدوارم به زودی این مسئله در استان پهناور کرمان حل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان کرمان با قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، وی را فردی با ادب و نزاکت دانست و گفت: پاریزی از مدیرکلانی هستند که در وزارت ورزش همکاران ما دوستش دارند و حضورش در اینجا باعث خیر خواهد بود.

او ابراز امیدواری کرد: در این اوضاع و احوالی که ورود به بحث مدیریت شجاعت می‌خواهد، بتوانند موفق باشند.

 

رضوانی به جمله‌ای آخرین نشست سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: در این جلسه وزیر ورزش اعلام کردند، سال ۱۳۹۰ درآمد نفتی کشورمان از نفت و مشتقات آن ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود. امسال این میزان به ۱۲ میلیارد دلار رسیده و سال آینده پیش بینی ۹ میلیارد است.

او تصریح کرد: حالا شما تورم را نیز در نظر بگیرید و تصور کنید چقدر این تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای که علیه کشورمان شده، فشار ویژه‌ای را از نظر اقتصادی به همه‌ی اقشار جامعه مخصوصا قشر کم درآمد جامعه و مدیران وارد می‌کند.

رضوانی بیان داشت: از این مسائل به راحتی نمی‌توان گذشت، مگر با اخلاق، فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، احترام و کمک به یکدیگر و مطمئناً این هم موضوعیست که کشور عزیزمان از آن عبور خواهد کرد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران گریزی به عملکرد چهار سال قبل کریمی رئیس این هیئت زد و گفت: کریمی طی چهار سال گذشته خیلی زحمت کشیده و مهمترین نکته‌ای که توانسته طی این مدت به وجود آورد، آرامشیست که در شنا وجود دارد، طوری که هم اکنون کل خانواده‌ی شنا دور هم جمع هستند و برای پیشرفت این رشته تلاش می‌کنند.

رضوانی بحث استخر و سخت افزار را مشکل بزرگ آبی کرمان دانست و ابراز امیدواری کرد: به زودی این مسئله در استان پهناور کرمان حل شود.

او افزود: همیشه کرمان در رشته واترپلو ملی پوش و شناگران و شیرجه رو‌های خوبی داشته و امیدوارم این مسئله روزی منشأ خیر شود و باز هم در بخش بانوان و آقایان این اتفاق میمون و مبارک بیفتد.

رضوانی گرفتن میزبانی‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری را از مهمترین اقدامات انجام شده در هیئت شنای استان عنوان کرد.

او به استخر نشاط اشاره و تصریح کرد: این استخر خیلی مشکل دارد، ولی شنیده ایم، کریمی رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان از محل‌هایی در حال ترمیم و تکمیل آن هستند.

رضوانی بازدید وزیر ورزش و جوانان و رئیس شرکت تجهیز از این استخر را نکته‌ای خوب و جالب اعلام کرد و بیان داشت: این نشان می‌دهد شنا برای این استان مهم است.

رضوانی ابراز امیدواری کرد: در کشورمان نگاه راهبردی به ورزش‌های پایه صورت گیرد و این مسئله جا بیفتد.

 

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: تیم ملی واترپلوی کشورمان در سال گذشته بعد از ۴۴ سال توانست مدال رقابت‌های آسیایی را کسب کند و این افتخار بزرگی برای خانواده ورزش مخصوصا ورزش‌های آبی بود که این را منشأ خیر می‌بینیم.

رضوانی افزود: به این دلیل که واترپلو یک ورزش گروهیست، درگیری در آن زیاد و مسائل فیزیکی و قدرت بدنی در آن تأثیرگذار است، لذا در کشور ما و در قاره‌ی آسیا از رشته شنا جلوترست.

او تصریح کرد: در شنا هم اتفاقات خوبی در رأس و نوک قهرمانی در حال وقوع است، امیدواریم بچه‌های ما بتوانند ورودی‌های B المپیک را تا ماه می‌میلادی ۲۰۲۰ که اواسط اردیبهشت خرداد ماه می‌شود، بگیرند چرا که تا آن موقع شانس کسب سهمیه وجود دارد و این مسئله تنها یک بار در تاریخ شنای ایران رخ داده است.

رضوانی به رشیدی شناگر کرمانی اشاره کرد و بیان داشت: این شناگر خوب کشورمان از استان کرمان، این شانس را دارد که در یکی از این اعزام‌ها با تیم همراه باشد.

 

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران گفت: رشیدی در آخرین مسابقه‌ای که در تابستان شرکت کرده بود، در استخر آزادی رکورد‌های خوب و قابل قبولی از خود نشان داد، امیدوارم وی هم بداند برای فدراسیون مهم است و ما دوست داریم این جوان نتیجه‌ی خوبی کسب کند.

رضوانی نظارت استخر‌ها را از وظایف هیئت شنا دانست و افزود: خوشبختانه در استان کرمان با وجود آقای پذیرفته در رأس هیئت نجات غریق و کریمی در هیئت شنا یک فضای دوستانه حاکم است و این مسئله دارد با کمک این دو هیئت مدیریت می‌شود.

او با تأکید بر اینکه مجوز بازگشایی و راه اندازی استخر‌ها باید توسط هیئت شنا تأیید شود، تصریح کرد: در کمیسوین ماده ۵ وزارت ورزش این مسئله ثبت شده است.

رضوانی بیان داشت: در صورتی که مدارس شنا حتی یک آموزش بدون هماهنگی هیئت شنا انجام دهند، اداره اماکن می‌تواند ورود کند و آن استخر را تعطیل کند، حتی اگر استخر خصوصی باشد، چرا که این در کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش نیز به تصویب رسیده است.

او بحث ایمنی، سلامت و نجات غریق استخر‌ها را برعهده هیئت نجات غریق دانست و ابراز امیدواری کرد: دو هیئت شنا و نجات غریق استان با همکاری هم مسائل را جلو ببرند.

 

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات بین استخرها، آن را یکی از کار‌های خوب انجام شده در استان کرمان دانست و گفت: امیدواریم به این مسئله نگاه جدی تری شود.

رضوانی از راه اندازی بانک اطلاعاتی شنای کشور بعد از دو سه سال زحمت و صرف هزینه‌های زیاد خبر داد و افزود: خانواده شنا باید در این سامانه عضو شوند، چرا که هدفمان این است به گونه‌ای جلو برویم تا حتی یک جشنواره بدون عضویت در بانک اطلاعاتی شنا امکان پذیر نباشد.

او تصریح کرد: بدین ترتیب، تمام شناگران، مربیان، داوران کشورمان با یک کد تعریف و رنکینگ سوابق و جایگاهشان آنجا ثبت می‌شود.

رضوانی بیان داشت: در برخی هیئت‌ها ۵۰، ۶۰ هزار تومان برای عضویت گرفته می‌شود که فدراسیون شنا این مبلغ را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است که ۸ هزار تومان از این مبلغ به استانی که نفراتش دارند ثبت نام می‌کنند، باز خواهد گشت و بدین ترتیب ما یکی از راه‌های تقویت هیئت هایمان را این مسئله دیده ایم.

او از کمک ۱۰ میلیون تومانی به هیئت استان کرمان خبر داد و گفت: این کمک کوچکیست تا کریمی رئیس هیئت بتوانند کار‌های هیئت را جلو ببرند.

رضوانی با قدردانی از خیران و خانواده‌هایی که به هیئت شنای استان کمک می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: استان کرمان در رشته‌های آبی در تیم ملی کشورمان ورزشکاران متعددی داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار