مدیر کل کمیته امداد اردبیل:

ائمه جماعات نقش بسزایی در ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه دارند

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ائمه جماعات نقش بسزایی در ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل ظهر امروز در نشست تخصصی با ائمه جماعات کمیته امداد استان اردبیل گفت: ائمه جماعات نقش بسزایی در ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه ایفا می‌کنند که همکاری هر چه بیشتر در پیشبرد اقدامات فرهنگی کمیته امداد موثر خواهد بود.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل دارای پیوست فرهنگی است که این امر نقش بسزایی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل همواره نیازمند یاری‌رسانی نیکوکاران هستند که در این عرصه با گسترش و نهادینه‌شدن احسان و نیکوکاری در بین آحاد مختلف مردم می‌توانیم شاهد کاهش مشکلات و مسائل زندگی آن‌ها باشیم.

دشتی با اشاره به تخصیص ۳۰ درصد از خدمات حمایتی این نهاد به مناطق محروم و مرزنشین، گفت: رسیدگی به مناطق محروم را در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار داده‌ایم که بر اساس فعالیت‌های گسترده تاکنون بخش قابل توجهی از نیاز‌های ضروری مددجویان ساکن در این مناطق برطرف شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در امسال برای رسیدگی به امور خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و مرزنشین هزینه شده است، افزود: در قالب خدمات معیشتی، تأمین لوازم ضروری زندگی، درمانی و دارویی، مسکن، جهیزیه و سایر نیاز‌های اساسی مددجویان ساکن در مناطق محروم تلاش کرده‌ایم بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۳ هزار خانوار تحت حمایت در قالب ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل سکونت دارند، بیان کرد: بر اساس سیستم نیازسنجی کمیته امداد تمامی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم استان اردبیل برآورد شده که طبق آن به مددجویان خدمات‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.