یارمحمدی در صحن علنی:

سهم چابهار از بزرگراه‌ها فقط ۱.۶ درصد است

نمانیده زاهدان گفت: چابهار در مسیر آبرراه‌های بین‌المللی قرار دارد اما سهم این استان از بزرگراه‌ها فقط ۱.۶ درصد است.

سهم چابهار از بزرگراه‌ها فقط ۱.۶ درصد استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طول چهار دهه گذشته توسعه متوازن در استان سیستان و بلوچستان محقق نشده است. از اول انقلاب ۶ برنامه توسعه و اسناد بالادستی زیادی ابلاغ شده است؛ یکی از این اسناد، سند لجستیک کشور است که اولین شهر لجستیک، شهر چابهار است.

او ادامه داد: وزیر کشور نیز دو سند رفع محرومیت برای استان ابلاغ کرده است اما شاهد بی‌توجهی به نقش حمل و نقل در رفع محرومیت در این اسناد بوده‌ایم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس  گفت: استان سیستان و بلوچستان با جمعیت دو میلیون و ۸۵۰ هزار نفر، بزرگترین استان کشور است که ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد. چابهار در مسیر آبرراه‌های بین‌المللی قرار دارد اما سهم این استان از بزرگراه‌ها فقط ۱.۶ درصد است؛ بنابراین بزرگراه‌های استان آماده گسترش توسعه استان را ندارند.

در ادامه وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۶ ماهه گذشته پیگیری طاقت‌فرسایی برای اختصاص صندوق به راه‌آهن چابهار داشتیم. علاوه بر این، باند دوم آزادراه زاهدان به خاش و ایرانشهر به چابهار در حال احداث است تا کریدور شمال به جنوب به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار