معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر :

۶۵ درصد معتادان کشور شاغلند

ناصر اصلانی با بیان اینکه اعتیاد امروز مرز ندارد گفت: بر خلاف این گفته که اکثر کسانی که اعتیاد دارند بیکار هستند، اما بر اساس مطالعات صورت گرفته ۶۵ درصد معتادان شاغلند.

۶۵ درصد معتادان کشور دارای شاغلندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر  امروز در همایش کشوری علمی و آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تالار لیان بوشهر بیان کرد: امروز قاچاق مواد مخدر و اعتیاد یکی از تهدیدات جدی برای کشور است و اگر نگرشی به بحث مواد مخدر داشته باشیم می‌بینیم که از سال ۲۰۰۰ میلادی آمریکایی‌ها هر پنج سال یکبار استراتژی خود درباره مبارزه با مواد مخدر را تهیه می‌کنند.

او افزود: آمریکایی‌ها در ارزیابی خود پس از جنگ هشت سال دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند که این جنگ اشتباه بود، جنگی که به نام کشور عراق بود، اما پشتوانه آن آمریکا برای ساقط کردن انقلاب بود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: دکترین غرب در آن زمان اندیشیدند و نشست‌هایی را برگزار کردند که خروجی آن دو مصوبه بود که یکی ترویج قاچاق مواد مخدر و آلوده کردن جوانان کشور و دیگری اجتماعی کردن مواد مخدر در کشور خود و کشور‌های غربی بود.

اصلانی با اشاره به استقرار آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۰ میلادی در کشور افغانستان افزود: پیش از حضور آمریکایی‌ها در افغانستان به اندازه ۶ هزار هکتار مواد مخدر در اراضی افغانستان کشت می شد و بین ۹۰ تا ۲۰۰ تن برداشت محصول صورت می‌گرفت، اما بعد از استقرار آمریکایی‌ها این آمار در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۶۸ هزار هکتار تولید مواد مخدر رسید که نسبت به سال ۲۰۰۰ میلادی ۵۰ برابر رشد داشته است.

او عنوان کرد: آمریکایی‌ها به بهانه ایجاد امنیت در افغانستان مستقر شدند، ولی شروع به افزایش کشت و تولید مواد مخدر کردند و از جهتی گروه‌های آموزش دیده و مسلحانه را تربیت و ایجاد کردند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه وضعیت کشور در حال حاضر با ۴۰ سال گذشته تفاوت دارد گفت: در شرایط کنونی شاهد تولید انواع مواد روان گردان در کشور‌های اروپایی هستیم در حالیکه در کشور حدود پنج یا ۶ مواد مخدر روان گردان داریم که با اقدامات انجام شده در حال کنترل است.

اصلانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مواد مخدر جنگ خاموش است گفت: ستاد پیشگیری مواد مخدر در سال ۶۷ شمسی تشکیل شد و در حوزه مبارزه با مواد مخدر تعداد سه هزار و ۸۱۴ شهید برای حفظ جان جوانان و مردم جامعه تقدیم نظام و ملت شده است، همچنین تعداد ۱۲۰ هزار نفر نیز در این راه جانباز شدند.

او تولید مواد مخدر را یک توطئه سازمان یافته دانست و افزود: این توطئه متعلق به استکبار جهانی است، آن‌ها در کشور‌هایی مثل افغانستان فعالیت می‌کنند تجارت خود را از این طریق تقویت می‌کنند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح «یاریگران زندگی» گفت: این طرح از امسال به سراسر کشور ابلاغ با دستورالعمل آن ارسال شده است؛ این طرح در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید:۲۸ کیلوگرم حشیش با همکاری پلیس بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد کشف شد


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.