بسته اخبار حوادث قزوین امروز هفدهم آذر ۹۸؛

فراخوان مشمولان فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم در آذر ماه/ اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده / کشف ۱۸ کیلو گرم تریاک و ۵ فقره سرقت مغازه

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز هفدهم آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، دیپلم و زیردیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ ۱۹ آذر ماه را دریافت کرده اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: مشمولان ساکن تهران بزرگ باید ساعت ۶ صبح روز سه شنبه ۱۹ آذر ماه و مشمولان ساکن سایر استان‌ها ساعت ۷ صبح همین تاریخ، در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

حضور نداشتن به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب می‌شود و برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی را برای آنان در برخواهد داشت.

همچنین متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh@ از آخرین اخبار مطلع شوند.

محرومیت‌های اجتماعی برای مشمولان غایب

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی مواجه می‌شوند.

سرهنگ احمد اشرفی گفت: برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن هجده سالگی تمام می‌رسد، مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.

او اضافه کرد: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند، غایب محسوب می‌شوند.

سرهنگ اشرفی بیان کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه غیبت اولیه آنان بیش از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند، همچنین غیبت اولیه بیش از یکسال، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، به عنوان فراری محسوب و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

او اظهارداشت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت خروج از کشور مواجه می‌شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به محدودیت قانونی به کارگیری مشمولان غایب توسط بخش‌های خصوصی و دولتی، گفت: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه ها، کارگاه ها، شرکت ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، برابر ماده ۶۳ و ۶۳ مکررقانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه‌های قضائی معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی استان در خصوص نحوه بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت گفت: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می‌شوند با حسن خلق، جدیت در وظایف محوله و تایید فرماندهان، از بخشش دو سوم اضافه خدمت برخوردار می‌شوند.

سرهنگ اشرفی گفت: مشمولان برای کسب اطلاع از آخرین اخبار و مجموعه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ اقدام کنند.

دستگیری قاچاقچیان مسافرنما در قزوین

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان هنگام گشت زنی وکنترل خودرو‌های عبوری در محور قزوین-زنجان به دو مسافر یک دستگاه اتوبوس، مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از بازرسی وسائل همراه آن‌ها ۱۸ کیلوگرم تریاک که بصورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

سردار حاجیان بیان داشت: ۲ متهم دستگیر شده، پس از بازجوئی‌های به عمل آمده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان‌های تاکستان و آوج

سرهنگ احمد اشرفی معاون اجتماعی استان قزوین گفت: ماموران انتظامی شهرستان‌های آوج و تاکستان با هدف تامین امنیت پایدار، ارتقای احساس امنیت مردم و سلب تحرک از مجرمان، طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی را در این شهرستان‌ها به مرحله اجرا درآوردند.

سرهنگ اشرفی افزود: در اجرای این طرح‌ها ۴ معتاد متجاهر و ۳ سارق دستگیر شدند و ۷ دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش و فاقد پلاک هم کشف شد.

معاون اجتماعی استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهیه و توزیع و استعمال مواد مخدر از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۵ فقره سرقت مغازه در قزوین

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در پی وقوع چندین فقره تخریب شیشه سکوریت و سرقت مغازه در قزوین موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ آرش مرادی ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات لازم موفق به شناسایی ۲ سارق شدند و در یک عملیات متهمان را دستگیر کردند.

او اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهمان اقلام سرقتی بسیاری از قبیل گوشی موبایل، تبلت، هدفون کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان در بازجویی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان به ۵ فقره سرقت از مغازه‌ها اعتراف کردند.

سرهنگ مرادی با اشاره به ارزش ۲ میلیاردی اموال رسقتی کشف شده اضافه کرد: متهمان با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار