ارتقای مراودات تجاری استان‌ها با تسهیل فرایند‌های کنسولی

نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دیپلماسی اقتصادی و تلاش برای تسهیل روابط تجاری توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس خواستار اهتمام جدی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در توجه به دیپلماسی اقتصادی شد.

محمدصادق حمیدیان با بیان مصداق‌هایی از مشکلات و ایراد‌ها در تایید اسناد بین المللی بازرگانی، تقاضای بازنگری اصولی در مکانیزم تایید و تصدیق اسناد تجاری بویژه در سفارتخانه‌های مستقر در کشور‌های هدف صادراتی را مطرح و تقاضا کرد که با توجه به شرایط خاص تحریم بازنگری رویه‌های موجود در اولویت قرار گیرد.

رضا پیرپیرانی مسئول نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در داخل کشورهم گفت: تاکنون ۲۸ دفتر نمایندگی در استان‌ها و بنادر آزاد کشورراه اندازی شده است.

او افزود: در تعریف جدید فعالیت‌های این دفاتر در استان‌ها برقراری ارتباط با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با اهمیت است که در این زمینه تلاش برای ارتقای مراودات تجاری، تسهیل فرایند‌های کنسولی مورد نیاز بخش تجاری و سرمایه گذاری در دستور قرار دارد.

پیرپیرانی افزود: رویکرد فعلی وزارت امور خارجه توجه ویژه به حل مسایل اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی در مراودات بین المللی تجاری و استفاده از ظرفیت دفاتر داخلی برای کمک به توسعه اقتصادی استان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

محمود رحیمی گرجی مشاور معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه هم گفت: از وظایف اولیه این دفاتر ارائه خدمت برای توسعه توانمندی‌های اقتصادی استان است و به عنوان بازوی بین الملل بتوانند برای شناساندن پتانسیل‌های صادراتی از طریق نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور و سفرای خارجی مستقر در ایران، ایفای نقش کنند.

در این آیین عباس مهدی بیرق دار به عنوان رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس معرفی و از خدمات خلیلی و زارعی مدیران سابق این نمایندگی قدردانی شد.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار