تجهیز همه نیرو‌های نظامی روسیه در قطب شمال به اس ۴۰۰

فرمانده ناوگان شمالی ارتش روسیه اعلام کرد همه نیرو‌های نظامی قطب شمال به اس ۴۰۰ مجهز خواهد شد تا یک سپر دفاع موشکی در برابر تهدیدات دشمن ایجاد شود.

تجهیز همه نیرو‌های نظامی روسیه در قطب شمال به اس ۴۰۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، الکساندر موسی‌اف، فرمانده ناوگان شمالی ارتش روسیه اعلام کرد همه هنگ‌های نظامی قطب شمال از جمله نیرو‌های موشکی ضدهواپیمای روسیه و نیرو‌های فنی-رادیویی چند سال آینده به سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ مجهز خواهد شد تا بتوانند با ایجاد یک گنبد آهنین در برابر هواپیماها، موشک‌های کروز و بالستیک دشمن ایستادگی کنند.

به گزارش راشا تودی روسیه طی سال‌های اخیر حضور نظامی خود را در قطب شمال افزایش داده است و پایگاه‌های هوایی خود در این منطقه را تعمیر و بازسازی کرده است.

مسکو اعلام کرده است که این اقدامات در برابر افزایش تحرکات غربی‌ها در این منطقه است که سرشار از منابع معدنی و از نظر جغرافیایی دارای اهمیت زیاد است.


بیشتر بخوانید: شویگو: مسکو آماده همکاری با ناتو است


این در حالی است که الکساندر موسی‌اف، فرمانده ناوگان شمالی روسیه پیش از این به ناتو هشدار داده بود از نواحی تحت نفوذ روسیه در قطب شمال خارج شوند.

این مقام روس گفت: «رزمایش کشور‌های آمریکا، انگلیس و سایر اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نواحی غنی از منابع طبیعی قطب شمال که تحت نفوذ ما است، افزایش یافته و در پنج سال گذشته دو برابر شده است.» (بیشتر بخوانید)

همچنین چندی پیش قبل وزارت دفاع روسیه در راستای معاهده کنترل تسلیحات با آمریکا (استارت جدید)، سامانه موشکی «آوانگارد» خود را به بازرسان آمریکایی نشان داد.

سامانه موشکی آوانگارد سیستمی است که برای غلبه بر پدافند موشکی دشمن و ضربه زدن به آن طراحی شده است. کلاهک این سامانه توانایی دستیابی به سرعت مافوق صوت را دارد. روزنامه نگاران آمریکایی اعلام کردند که پس از بالا آمدن در هوا، این موشک آنقدر سریع به هدف خود می‌رسید که رهگیری با اسلحه‌های موجود در آن غیرممکن است.

موشک غیرقابل رهگیر آوانگراد می‌تواند پرواز‌های بین قاره‌ای را با سرعتی بیشتر از ۲۰ ماخ بپیماید. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار