شرمن: ترامپ به جای حمایت از سربازان آمریکا از عربستان حمایت می‌کند

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه دولت اوباما از اقدامات ترامپ انتقاد کرده و گفت رئیس‌جمهور آمریکا به جای سربازان آمریکایی از سعودی‌ها حمایت و به یهودیان آمریکایی توهین می‌کرد.

شرمن: ترامپ به جای حمایت از سربازان آمریکا از عربستان حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پیامی توئیتری از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی این کشور انتقاد کرد.

شرمن با طعنه نوشت : «در کمتر از ۲۴ ساعت ترامپ از سعودی‌ها حمایت کرد، نه از سربازان ما، به یهودیان آمریکایی توهین کرد و ساده لوحانه گفت که کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) آنقدر چیز برای از دست دادن دارد که خطر نمی‌کند و دست به آزمایش جدید نمی‌زند.»


بیشتر بخوانید: پرونده استیضاح ترامپ وارد مرحله جدید شد

ترامپ خطاب به رسانه‌ها: من را مسخره نکنید!


پیش از این نیز جری نادلر، رئیس کمیته قضایی کنگره آمریکا با اعلام اینکه احتمالا تا آخر هفته جاری درباره استیضاح ترامپ در پرونده رسوایی اوکراین گیت رای گیری می‌شود گفت: «شواهدی که نشان می‌دهد ترامپ در مساله اوکراین گیت منافع شخصی را بالاتر از منافع ملی و منافع کشورش قرار داده خیلی محکم است.»

نادلر گفت: «ما شواهد بسیار محکمی علیه ترامپ داریم. من فکر می‌کنم اگر پرونده استیضاح ترامپ را به یک هیات منصفه در دادگاهی بسپاریم حکم محکومیت او را در عرض ۳ دقیقه صار خواهند کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل کره شمالی را تهدید به از دست دادن تمام چیز‌هایی کرد که دارد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی فرد بسیار باهوشی است. او می‌داند که اگر رفتار خصمانه‌ای داشته باشد خیلی از چیز‌ها که در واقع همه چیز است را از دست می‌دهد. او با من در سنگاپور توافق قدرتمندی برای خلع سلاح اتمی امضا کرد. او نمی‌خواهد روابط ویژه خود با رئیس‌جمهور آمریکا را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر مداخله کند.» (بیشتر بخوانید)

درست بعد از اظهارات ترامپ یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی از انجام یک آزمایش موشکی بسیار مهم در پایگاه سوهائه در این کشور خبر داد.

ترامپ همچنین درباره تیراندازی خونین دانشجوی سعودی به سمت نظامیان این کشور گفت: «فردی که در فلوریدا تیراندازی کرد به هیچ وجه نماینده احساس سعودی‌ها نسبت به ما نیست!»

وی افزود: «ملک سلمان، پادشاه عربستان درباره این موضوع با من تماس گرفت و درخصوص قربانیان حادثه تیراندازی ابراز همدردی کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار