وزیر نیرو مطرح کرد؛

جای خالی متخصصان علوم اجتماعی در مدیریت مصرف

رضا اردکانیان گفت : پژوهشگران و نیرو‌های خوش‌فکر جوانی که در کشور وجود دارند باید در کنار ما حضور داشته باشند چرا که رویکرد جامعه تاثیر بسزایی بر مصرف دارد .

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی برق اظهار کرد: این کنفرانس مرجع امور برق در کشور ما است و می‌توانیم آن را ترکیبی از علوم اقتصادی، جامعه شناسی و سایر موارد بدانیم؛ پیشبرد این کار نیازمند همکاری عمیق از بخش‌های مختلف است تا از ارایه پایدار برق و مصرف درست آن اطمینان حاصل کنیم.

او ادامه داد: با توجه به برنامه وزارت نیرو در این دوره که در دوره‌های بعد هم دنبال خواهد شد و متمرکز بر مدیریت مصرف و تقاضا است؛ از این رخداد به عنوان یک فرصت حداکثر بهره را خواهیم برد.

او با اشاره اینکه زمینه‌های بسیاری باید تحت تاثیر این مراسم قرار بگیرند, گفت: پژوهشگران و نیرو‌های خوش‌فکر جوانی که در کشور وجود دارند، متخصصین علوم اجتماعی و سایر بخش‌های مختلف باید در چنین مراسم‌هایی حضور داشته باشند. از همین جا از همکارانمان در علوم اجتماعی دعوت می‌کنیم تا کنار ما حضور داشته باشند چرا که رویکرد جامعه تاثیر بسزایی بر مصرف دارد و اگر بر اصلاح آن توجه نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.


بیشتر بخوانید: ضوابط جدید خرید تضمینی برق ابلاغ شد


اردکانیان با اشاره برخی محور‌‌های مهم از جمله توجه به شرکت‌های دانش بنیان گفت: فعالیت پژوهشگران محور‌های کنفرانس بعدی را تعیین خواهند کرد؛ فشار‌های دشمنان در سال‌های آتی باقی خواهند ماند پس باید با تفکر مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

وزیر نیرو گفت: در مسیر بین‌المللی مسیر خوبی را طی می‌کنیم و امیدوار هستیم جایگاه مناسب و با ثباتی در جهان کسب کنیم؛ برنامه ۳ ساله و مناسبی را با کشور عراق به ثبت رسانده‌ایم تا به گسترش این امکان در این کشور کمک کند؛ روند طی شده در چند مدت اخیر و عملکرد دقیق دو کشور نشان از همکاری ۲ کشور برای اجرای این طرح دارد.

او تصریح کرد: در حوزه مدیریت مصرف در ابتدای کار هستیم اما توانستیم رشد اوج بار مصرف را در ۲ سال گدشته به از حدود ۵ درصد به حدود یک درصد برسانیم؛ این موضوع با برنامه‌های دیگر به نتیجه خواهد رسید که یکی از دستاورد‌های  آن حفظ ۵ هزار میلیارد سرمایه کشور است همچنین آب و انرژی منابع محدودی هستند که اغلب برای تولسد برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با اشاره به شانزدهمین سال بدون خاموشی گسترده در سطح کشور گفت: امروز با بیش از ۲ هزار شرکت سازنده و پیمانکار داخلی کار میکنیم و بیش از ۹۵ درصد از نیاز‌های این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود. این دستاورد می‌تواند این نوید را به سایر بخش‌ها بدهد که اختلالی برای بومی سازی وجود ندارد همچنین ما می‌توانیم با گسترش این صنعت در بازار‌های کشور‌های همسایه بازار مطمئنی برای کشور ایجاد کرده و به پیشرفت آن کمک کنیم.

اردکانیان گفت: پویشی را با نام الف.ب ایران به راه انداختیم که به گسترش مناسب خدمات اب و برق در سطح کشور خواهد پرداخت؛ که فردا وارد فعالیت در استان کرمانشاه خواهد شد.

در حال تکمیل ...

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار