خوزستان، بهشت باستان شناسی ایران

کارشناس گردشگری خوزستان گفت: تاریخ کهن خوزستان ظرفیت‌های باستانی بسیاری دارد و استان به عنوان بهشت باستان شناسی تلقی می‌شود.

بینه سادات صدر خوزستان کارشناس گردشگری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوزستان با انواع ظرفیت‌های گردشگری و در حوزه‌های گردشگری تاریخی، گردشگری مذهبی، گردشگری جنگ و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

او با اشاره به قدمت استان بیان داشت: خوزستان با قدمت چند هزار ساله و آثار تاریخی بسیار ارزشمند به جامانده از ادوار مختلف جایگاه تاریخی با اهمیتی دارد ۳ اثر استان که ثبت جهانی شده اندشامل چغازنبیل (به عنوان اولین اثر ثبت شده از ایران در جهان)، سازه‌های آبی شوشتر و محوطه باستانی شوش است.

صدر در ادامه افزود: این‌ها تنها بخشی از دارایی‌های تاریخی استان است چراکه خوزستان بیش از هزار اثر تاریخی دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

کارشناس گردشگری با بیان این که در تاریخ کهن خوزستان ظرفیت‌های باستانی بسیاری دارد و استان به عنوان بهشت باستان شناسی گا‌ها شناخته می‌شود، تصریح کرد: چغامیش، هفت تپه، محوطه ارجان، اشکفت سلمان، قلعه تل، قلعه دا و دختر از جمله آثار تاریخی این استان است. البته تعداد زیادی بنا‌های مذهبی و زیارتگاه در استان وجود دارد مانند یا دمان‌های دفاع مقدس در شهر ستان‌های شوش، اندیمشک، خرمشهر و دشت آزادگان که خود در کشور از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

او گفت: در صورت برنامه ریزی مناسب، گردشگری جنگ و یادمان‌های دوران دفاع مقدس در استان رونق بیشتر می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.