برنج ایرانی برای اولین بار از چذابه به عراق صادر شد

سرپرست گمرک مرز چذابه از صادرات برنج ایرانی به کشور عراق خبر داد.

علی فرهودی سرپرست گمرک چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اولین محموله برنج ایرانی از پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان به کشور عراق صادر شد.

او با بیان اینکه در طول سالیان اخیر برای اولین بار است که از پایانه مرزی چذابه برنج ایرانی صادر می‌شود، افزود: محصول برنج ایرانی در قالب ۲ دستگاه کامیون و به وزن ٥٠ تن به کشور عراق صادر می شود.

فرهودی درخصوص اخذ مجوز‌ها برای صادرات شلتوک از استان خوزستان اظهار کرد: کلیه مجوز‌های لازم برای صادرات این محصول به کشور عراق صادر شده و گمرک چذابه آمادگی لازم برای صادرات را دارد.

پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان، یکی از مرز‌های مهم کشور در جنوب ایران است و یکی از مبادی صادرات کالا به کشور عراق به شمار می‌رود و نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

همچنین تعداد زیادی زائر ایرانی و خارجی از داخل استان و سایر استان‌های کشور برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از طریق این پایانه مرزی تردد می‌کنند که در روز‌های اخیر به دلیل ناآرامی‌های کشور عراق، تردد زائران ممنوع شده، اما خللی در صادرات کالا ایجاد نشده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.