اجرای طرح "هر سرباز، یک مهارت"

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : اجرای طرح "هر سرباز، یک مهارت" در پادگان‌ها سبب می‌شود سربازان پس از پایان دوران خدمتی خود دست پر وارد بازار کار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح "هر سرباز، یک مهارت" در پادگان‌های استان کرمانشاه از سال گذشته، گفت : در این طرح سربازان پس از گذراندن دوره آموزشی، زمانی که وارد یگان‌های خدمتی خود می‌شوند باید دوره‌های مهارت آموزی را سپری کنند.

او با بیان اینکه این طرح در پی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت کسب یک مهارت از سوی سربازان در طول دوران خدمتی خود برای فراهم شدن زمینه کسب و کار آن‌ها پس از پایان خدمت در برنامه قرار گرفته، گفت : اجرای این طرح سبب خواهد شد تا سربازان پس از پایان دوران خدمت سربازی خود دست پر وارد بازار کار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال سهمیه ۲۸۰۰ نفری برای مهارت آموزی سربازان استان در نظر گرفته شده، گفت: بیشتر از این سهمیه، مهارت آموزی به سربازان را داشته باشیم.

 محمدی گفت: سال گذشته سهمیه ۲۱۰۰ نفری برای مهارت آموزی سربازان استان در نظر گرفته شده بود که در نهایت این طرح برای ۲۵۰۹ نفر از سربازان اجرا شد.

محمدی با اشاره به اجرای این طرح در سنوات آتی برای همه سربازان، گفت: قرار شده تا سال ۱۴۰۱ اخذ کارت پایان خدمت سربازان منوط به گذراندن دوره‌های آموزش مهارتی شود .

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: صنعت ، معدن ، سرباز ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.