مرمت بنای شاهزاده حسین (ع) نظام آباد

بخش های آسیب دیده امامزاده شاهزاده حسین روستای نظام آباد شهرستان فراهان مرمت و بازسازی می شود.

مرمت بنای شاهزاده حسین نظام آبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سعید نیک نام سرپرست میراث فرهنگی شهرستان فراهان گفت: بخش های آسیب دیده امامزاده شاهزاده حسین روستای نظام آباد شهرستان فراهان مرمت و بازسازی می شود.

نیک نام افزود: این مرمت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام است.

او با بیان اینکه مرمت بنای ارزشمند امامزاده شاهزاده حسین توسط اداره کل میراث فرهنگی و با مشارکت هیات امنا امام زاده انجام خواهد پذیرفت ابراز امیدواری کرد که در مدت زمان منطقی این پروژه را به پایان رسانده و انتظار شهروندان را برآورده کند.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان فراهان گفت: این بنای بسیار ارزشمند و با گنبد منحصر به فرد  با شماره  ۱۹۱۹ در تاریخ ۷۶/۷/۲۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مرمت بنای شاهزاده حسین نظام آباد

امامزاده سید حسین (علیه السلام) فرزند امامزاده سید موسی (علیه السلام) بوده و نسب شریف وی با هفت واسطه به امام کاظم (علیه السلام) منتهی می شود. وی به خواهش اهالی مهاجرت نموده و در روستای نظام آباد ساکن شده و در ابتدای قرن پنجم هجری رحلت نمود.

بقعه شاهزاده حسین  مربوط به دوره سلجوقیان است که در حدود ۴۰ کیلومتری شمال اراک و در کنار تپه باستانی احمدآباد قرار دارد.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.