در بسته حوادث ۱۸ آذرماه بخوانید؛

از کشف یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده تا دستگیری سارقان و معتادان در خوزستان

مهم‌ترین حوادث استان خوزستان را در بسته حوادث امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه مشاهده کنید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حوادث امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۸ استان خوزستان را در بسته خبری زیر بخوانید.

کشف یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده در اندیکا

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا عنوان کرد: در پی گزارش واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر وجود یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده در منزل یکی از خانوار‌های عشایری، با تحقیق و بررسی این موضوع اثبات شد.

او افزود: با همراهی مأموران نیروی انتظامی پاسگاه مرکزی، پلنگ مذکور کشف و ضبط گردید.

یوسفی با بیان اینکه زیستگاه پلنگ در تمام مناطق کوهستانی و جنگلی است، اظهار داشت: این جاندار در دنیا ۹ زیرگونه دارد که در آسیا و آفریقا زندگی می‌کنند و زیرگونه پلنگ ایرانی بزرگترین زیر گونه پلنگ دنیا محسوب می‌شود که در غرب آسیا زندگی می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا، از عوامل تهدید پلنگ ایرانی را تصادفات جاده ای، شکار پلنگ، تخریب زیستگاه و ... عنوان کرد.

پلیس دستان سارق محتویات خودرو را بست

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح این کلانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس با اقدامات تخصصی و گشت زنی هدفمند یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیایی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ دالوند اظهار داشت: متهم در تحقیقات پلیس به ۱۲ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در نقاط مختلف اهواز اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سارق حرفه‌ای سیم برق در ماهشهر دستگیر شد

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم برق در این شهرستان، ماموران انتظامی رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ پس از انجام کار‌های اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ پاپی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه در کلانتری به ۷ فقره سرقت سیم برق اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۴۵ معتاد متجاهر در دزفول

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری کلانتری و پاسگاه‌های این فرماندهی، طرح جمع آوری معتادان متجاهر با در سطح شهرستان دزفول اجرا شد.

او اظهار کرد: ماموران پلیس پس از شناسایی نقاط آلوده و جرم خیز ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیات‌های جداگانه در مدت ۴۸ ساعت گذشته موفق به پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز سطح شهرستان شدند.

سرهنگ گراوندی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۴۵ نفر معتاد متجاهر با ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار