مدیر عامل شرکت توانیر؛

۲۴ میلیون مشترک برق در چهارچوب الگوی مصرف هستند/ تاکید بر طرح‌های تشویقی برای کنترل مصرف برق

متولی زاده گفت: بهینه سازی مصرف از حدود دو سال قبل به سیاست کلی برای کنترل مصرف برق تبدیل شد.

۲۴ میلیون مشترک برق در چهارچوب الگوی مصرف هستند/ تاکید بر طرح‌های تشویقی برای کنترل مصرفبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر در حاشیه کنفرانس بین‌المللی برق و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوسال گذشته نهضت بهینه سازی مصرف برق را آغاز کردیم که خوشبختانه شاهد استقبال مناسبی در میان مردم بودیم، که امسال از ۲۹ میلیون مشترک خانگی ۲۴ میلیون در چهارچوب الگوی مصرف،مصرف کرده اند.

او گفت: در حال حاضر ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به ۸ میلیون مشترکی که ضمن الگوی مصرف در چهارماه گرم سال ۹۸ نسبت به سال ذگذشته مصرف کمتری داشته اند.

 مدیرعامل توانیر هدف از ابلاغ تعرفه‌های جدید برق را اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف دانست و افزود: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد. در این بین تعرفه جدید برق تنها به دو درصد از مشترکان که بیش از دو برابر الگو، برق مصرف می‌کنند هزینه بیشتری تحمیل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: برنامه های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب و برق


او در پایان گفت: در چند سال اخیر نگاه ما به کاهش هزینه‌ها و اصلاح الگوی مصرف است تا مدل مصرف و در نهایت هزینه‌های تولید را کاهش دهیم بنا بر این با همکاری مردم می‌توانیم تعرفه‌ها را ثابت نگه داریم؛ مدل تعرفه‌ای ادامه خواهد یافت و با مدل تشویق محور میزان مصرف کاهش خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار