فعالیت ۶ موسسه داوری در استان/صدور بیش از ۳۰ مجوز داوری در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از فعالیت ۶ موسسه داوری تحت نظر دادگستری استان در اردبیل خبر داد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل صبح امروز در آئین افتتاح ششمین موسسه داوری دادگستری استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در حال حاضر ۶ موسسه داوری در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند و به بیش از ۳۰ موسسه مجوز صادر شده است که در صورت نیاز و با توجه به پرونده‌های ورودی این موسسات نیز شروع به فعالیت خواهند کرد.

او با اشاره به گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه افزود: موسسات داوری می‌توانند نقش اساسی را در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب مراجعه مردم برای حل و فصل دعاوی حقوقی به کانون‌های داوری در سطح استان اردبیل افزایش یابد.

عتباتی افزود: زمانی که هر دو طرف دعوا به صلح و سازش ختم می‌شود اختلافات حل شده و مانع تعدد پرونده‌ها در دادگستری می‌شود.

او به نقش مهم موسسات داوری اشاره کرد و گفت: این موسسات تحت نظر دستگاه قضایی، اما خارج از دستگاه قضایی فعالیت خواهند کرد و این امر موجب کاهش پرونده‌های دستگاه قضایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با برون سپاری پرونده‌های دستگاه قضا به موسسات داوری دستگاه قضایی می‌تواند پرونده‌های مهم امنیتی و اقتصادی را با دقت و زمان کمتر رسیدگی کنند.

عتباتی به ایجاد شعبه‌های ویژه در راستای حل و فصل دعاوی حقوقی اشاره کرد و گفت: در همین راستا دو شعبه ویژه صنعت و یک شعبه مخصوص به پزشکان دایر شده است.

او بیان کرد: حق انتخاب قاضی برای طرفین دعوا و رسیدگی به اختلاف طرفین در فضای خارج از فضای دادگاه با سرعت بالا را از مزایای موسسات داوری عنوان کرد و افزود: با استفاده از این موسسات امکان اجرای سریع رای و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری میسر خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار