مدیرکل بیمه سلامت استان همدان؛

۹۷ درصد مردم استان همدان بیمه درمانی دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: با اجرای بیمه سلامت تاکنون تنها  ۳ درصد مردم استان هیچ پوشش بیمه‌ درمانی ندارند.

۹۷ درصد مردم استان همدان بیمه درمانی دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه  ۳ درصد از جمعیت استان بدون پوشش بیمه هستند افزود: از ابتدای اعلام سازمان بیمه سلامت مبنی بر پوشش اجباری بیمه، در استان همدان تا کنون ۳ هزار و ۲۹۸ نفر ثبت نام کرده اند.

او اضافه کرد: در سال ۹۲، ۱۰ درصد از جمعیت استان بدون پوشش بیمه‌ای بود که در سال ۹۳، ۲۰۰ هزار نفر که بیش از این میزان است در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در سال ۹۵ جمعیت صندوق بیمه سلامت همگانی استان همدان به ۲۸۰ هزار نفر رسید که بیش از ۱۶ درصد جمعیت استان بوده است.

سعید فرجی افزود: از سال ۹۶ به علت اجرای قانون رفع همپوشانی مواردی که دارای دو نوع بیمه بودند، حذف شد و از موارد جدید نیز جلوگیری به عمل آمد و در پایان سال ۹۷ جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه همگانی استان به ۱۷۰ هزار نفر رسید.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: بیمه اجباری سلامت در واقع برای افراد جامانده و یا کسانی است که به هر علت فاقد بیمه هستند، اعلام شده و برای دهک‌های پایین جامعه رایگان و دهک چهارم نیز با ۵۰ درصد تخفیف تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

فرجی یادآور شد: تعداد ۱۲۸ نفر از مراجعه کنندگان پوشش اجباری بیمه سلامت حق بیمه کامل پرداخت کرده و دفترچه دریافت کرده اند و برای افرادی که بیمه سلامت همگانی داشته و درخواست بیمه سلامت دارند نیز دفترچه شش ماهه تمدید می‌شود تا نتایج آزمون وسع استعلام شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار