بیش از پنج هزار هرسینی عضو کتابخانه هستند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی هرسین گفت : تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که امیدواریم این آمار باتلاش و پشتکار همکاران و مسوُولین افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شاه حسین بابایی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی هرسین مساحت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را پنج هزار و ۵۸۹ متر گفت : ۲ هزار و ۴۶۸ متر از این مساحت زیربنای کتابخانه‌های عمومی است.

او گفت : در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برنامه‌های فرهنگی طبق چارت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین به صورت خلاقانه توسط کتابداران برگزار می‌شود.

او افزود: نشست کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه ای، نشست‌های مطالعاتی، نقد و رونمایی کتاب، بازنمایی کتاب، نمایشگاه کتاب، نمایش نامه خوانی کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، داستان نویسی، نمایش نامه نویسی، آموزشی تربیتی، آموزش احکام و قرآن تهیه روزنامه دیواری، برنامه‌های مناسبتی، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، خلاصه نویسی کتاب، قصه گویی، جمع خوانی وسایر برنامه‌های مرتبط با فعالیت بخش کودک و نوجوان دراین کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

بابایی گفت: حضور مسوولین بخصوص امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی هرسین و محمدحسین اجرایی امام جمعه این شهر در کنار دیگر مسوولین هویت فرهنگی مشخص تری را به این برنامه‌ها داده است.

او در تشریح برنامه‌های فرهنگی افزود: حلقه مطالعاتی انجمن تاریخ هرسین جلسات خود را با حضور شخصیت‌های علمی شهرستان و استان در کتابخانه شهدای محراب برگزار می‌کند.

او به حضور یک هزار و ۹۵۰ نفر از دانش آموزان متوسطه اول هرسین در مسابقه کتابخوانی که در ۲ مرحله سطح مدارس برگزار شد، اشاره کرد و افزود: همچنین نشست‌های مطالعاتی در مناسبت‌های مختلف با حضور امام جمعه شهرستان هرسین که خود نیز از نویسندگان و فعالین فرهنگی و مدرس حوزه می‌باشد برگزار می‌شود و کتابخانه شهدای محراب میزبان برگزاری نمایش نامه خوانی و خاطره گویی رزمندگان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسوولان بوده است.

بابایی افزود: همچنین کتابخانه نبی اکرم (ص) این شهرستان علاوه بر همکاری فرهنگی با مدارس هم جوار با کانون ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) ارتباطی موثر در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و احکام برای اعضا و جذب عضو کتابخوان داشته و کتابداران با حضور در مدارس به برگزاری نشست‌های کتابخانه‌ای اقدام کرده اند.

او گفت: در بخش بیستون نیز ۲ کتابخانه گلستان و ملاصدرا در برنامه‌های فرهنگی موفق بوده اند که می‌توان به مسابقات کتابخوانی، ارتباط مستقیم با بخشدار به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های بخش بیستون، ارتباط با دفتر امام جمعه شهرستان در زمینه‌های نقد و رونمایی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، ارتباط با مدارس و کانون پرورش فکری همچنین ارتباط با پایگاه بسیج بخش بیستون برای برگزاری نشست‌های مطالعاتی و نمایشگاه کتاب و عکس در مناسبت‌های مختلف، نمایش نامه خوانی، نشست‌های کتابخوان و ... اشاره کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار