افزایش دستگیری حفاران غیر مجاز در استان اردبیل

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افزایش دستگیری حفاران غیر مجاز در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صابر افضل نیا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگاه آموزشی ضابطین قضایی میراث فرهنگی در اردبیل با تاکید به رشد دستگیری حفاران غیر مجاز در هشت ماهه نخست امسال افزود: در ۸ ماه نخست امسال ۲۴ مورد حفاری غیرمجاز کشف شده و این در حالی است که در مدت مشابه پارسال تعداد حفاری غیرمجاز ۱۹ مورد بود که مشارکت مردم در این خصوص با رشد چشمگیر مواجه است.

او به تشریح ضرورت‌های فرهنگ سازی در بین مردم جهت مشارکت در صیانت از آثار تاریخی افزود: در این خصوص نیرو‌های یگان حفاظت نقش موثری در آگاهی بخشی به مردم دارند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکی از اولویت‌های یگان حفاظت اداره کل جهت کیفی‌سازی خدمات ارائه شده است.

افضل نیا افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با جلب مشارکت عموم مردم و تعامل سازنده با پاسگاه‌ها و فرماندهی انتظامی در شهرستان‌ها توانسته به این توفیقات دست یابد.

او بیان کرد: در این دوره وظایف ضابطین دادگستری تشریح شد و مسئولیت‌های قانونی به صورت کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.