مقام کره‌شمالی: اظهارات عجیب و غریب ترامپ ممکن است نظر «کیم جونگ اون» را تغییر دهد

«کیم یونگ چول» ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا، از اظهارات اخیر دونالد ترامپ انتقاد کرد.

مقام کره‌شمالی: اظهارات عجیب و غریب ترامپ ممکن است نظر «کیم جونگ اون» را تغییر دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کره‌شمالی اعلام کرد: ما چیز دیگری برای از دست دادن نداریم.

کیم یونگ چول اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بیان اظهارات عجیب و غریب ادامه دهد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ممکن است دیدگاه خود را تغییر دهد.

وی اعلام کرد دونالد ترامپ فردی پیر و ناشکیباست و اظهارات اخیر وی ناامیدکننده است.

دونالد ترامپ روز گذشته در جدیدترین پیام توییتری خود کره شمالی را تهدید به از دست دادن تمام چیز‌هایی کرد که دارد.

بر این اساس، ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی فرد بسیار باهوشی است. او می‌داند که اگر رفتار خصمانه‌ای داشته باشد خیلی از چیز‌ها که در واقع همه چیز است را از دست می‌دهد. او با من در سنگاپور توافق قدرتمندی برای خلع سلاح اتمی امضا کرد. او نمی‌خواهد روابط ویژه خود با رئیس‌جمهور آمریکا را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر مداخله کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کره شمالی با رهبری کیم جونگ اون پتانسیل اقتصادی بزرگی دارد، اما باید همانطور که قول داده خلع سلاح اتمی شود. ناتو، چین، روسیه، ژاپن و کل جهان در این موضوع متحد هستند.

پس از چند دور مذاکره میان کره شمالی و آمریکا، به دلیل بدعهدی واشنگتن، پیونگ یانگ اقدام به چند آزمایش موشکی کرد. با این وجود، مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند تا زمانی که پیونگ‌یانگ تمامی خواسته‌های واشنگتن را اجرایی نکند، از برداشته شدن تحریم‌ها علیه این  کشور خبری نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار