سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان:

۲۵ مرکزغیرمجاز شارژ " ال پی جی " خودرو در زاهدان تعطیل شد

سرپرست سازمان صمت استان سیستان وبلوچستان از تعطیل شدن ۲۵ مرکز غیرمجاز شارژ " ال پی جی " در زاهدان پس از سهمیه بندی بنزین خبر داد.

۲۵ مرکزغیرمجاز شارژ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمودرضا رحمتیان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در دیدار با حدادی رئیس شرکت پرسی ایران گاز کشور گفت:بازدید‌های گسترده‌ای توسط بازرسان این سازمان از سطح بازار و مراکز شارژ " ال پی جی " صورت پذیرفت و بالغ بر ۲۵ مرکز شارژ غیرمجاز " ال پی جی " در این زمینه تعطیل و به ان‌ها ابلاغ گردیده به هیچ عنوان حق شارژ مخازن نصب شده بر روی خودرو‌ها را نداشته و در صورت مشاهده خرید و فروش برخلاف ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

او ادامه داد:باید سیلندرگاز به مشترکین و مصرف کنندگان خانگی به موقع برسد و تمامی شرکت‌های توزیع گازمایع باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

رحمتیان افزود: شرکت‌های توزیع کننده‌ی گاز مایع در استان اگر نتوانند نسبت به جذب سهمیه گاز آذرماه اقدام کنند پرونده تخلف، عدم اجرای تعهد تشکیل و جهت صدورحکم به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

او ادامه داد: یکی از دلایلی که منجر به طولانی شدن صف های دریافت گاز ال پی جی در زاهدان شده بود ، تغییرمصرف و استفاده گاز در سایرمصارف از جمله گرمایشی و مجهز شدن به سیستم ال پی جی به صورت غیر مجاز بود که می‌تواند خطرات جانی راهم جهت دارندگان این خودرو‌ها داشته باشد.

محدقاسمی معاون اموربازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه، ابراز داشت: طی گشت‌های مشترک برگزار شده با حضور نمایندگان فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، نیروی انتظامی و استاندار تعداد ۴ دکه فروش غیرمجاز سیلندرگاز با تخلف گرانفروشی به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال شناسایی شدند و ۸۵ سیلندر ۱۱ کیلویی نیز توقیف و دراختیار شرکت پرسی ایران گاز قرار گرفته است.

حدادی مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز ایران نیز در این جلسه متعهد شد که با قیدفوریت در زمینه مطالبات خواسته شده از سوی مردم و مسئولین اقدام نماید و بیان داشت: توزیع اشتراکی سیلندرگاز مایع بهترین روش برای رسیدن گاز مایع به دست خانوار‌ها و مصرف کنندگان واقعی می‌باشد.

او افزود: شرکت پرسی ایران گاز ۱۰۰ هزار اشتراک در استان دارد که از این ظرفیت می‌توان جهت خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده نمود.

حدادی تصریح کرد: بزرگترین مخزن ذخیره سازی ریلی کشور را در زاهدان طی سال‌های گذشته راه اندازی نموده ایم و ۱۵۰ دستگاه نیسان برای توزیع شهری گاز در استان داریم و در کل کشور نیز ۵ هزار عامل توزیع و ۳ هزار نماینده‌ی توزیع در روستا‌ها و بخش‌های عشایری، صنعتی و صنفی کارخدمات رسانی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز کشور افزود: درقبال تمامی مردم سیستان و بلوچستان مسئولیت داریم و با تمام توان آن را اجرایی خواهیم کرد و از تعداد کل ۶۰ واگن دراختیار این شرکت در سراسرکشور تعداد ۱۵ واگن اختصاص به حمل گازمایع از اصفهان به زاهدان را اختصاص خواهیم داد.

او در پایان، تصریح  کرد: پس از افزایش قیمت بنزین در کشور مصرف گازمایع ۲ و نیم برابر افزایش پیدا کرد و برای اینکه در سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه خودرو‌های زیادی مخازن گازمایع " ال پی جی " نصب کرده اند بتوانیم مدیرت کنیم، باید جایگاه‌های سوخت " ال پی جی " ایجاد گردد تا صف خودرو‌ها از توزیع خانوار‌ها جدا شود.

انتهای پیام/گ

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار