معاون رییس جمهوری در امور زنان:

سهم زنان در بودجه سال آینده، ۳۶ درصد افزایش یافت

معاون رییس جمهوری در امور زنان گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹، سهم زنان ۳۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه در ابتدای سومین سفر خود به استان خوزستان در فرودگاه اهواز گفت: تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان در شورای برنامه ریزی استان مهم‌ترین هدف این سفر است.

او، دیدار با زنان کارآفرین و فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و گفتگو درباره برنامه‌های کارآفرینی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و دختران جوان از دیگر برنامه‌های امروز عنوان کرد.

ابتکار، سازمان‌های مردم نهاد را یکی از مسائل مورد توجه دولت عنوان کرد و ادامه داد: در این نشست فعالیت‌های مختلف برای توان افزایی این سازمان‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

معاون رییس جمهوری در امور زنان اظهار داشت: در ارتباط با موضوع کارافرینی طرح‌هایی با وزارت کار و وزارت کشور آغاز شده که امیدواریم این طرح‌ها امسال تقویت شود.

او با اشاره به پیش بینی سهم زنان در بودجه سال آینده، افزود: زنان در بودجه همه دستگاه‌ها سهم دارند و این بودجه در یک دستگاه متمرکز نیست، اما بودجه خاص برای عدالت جنسیتی و کاهش عقب ماندگی‌ها در حوزه زنان و خانواده امسال رشد ۳۶ درصدی داشته است که یکی از بیشترین رشد‌ها در بودجه سال ۹۹ است.

معصومه ابتکار با اشاره به توجه ویژه رییس جمهوری به زنان و خانواده تصریح کرد: همچنین بودجه‌ای برای اجرای سند توسعه زنان در هر استان پیش بینی شده که نحوه توزیع آن اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه سند توسعه زنان در خوزستان هجدهمین سند استانی کشور در این زمینه است، گفت: هر دستگاهی تکالیفی در این سند دارد و بودجه آن باید اختصاص داده شود.

ابتکار درخصوص ویژگی‌های سند توسعه وضعیت زنان بیان کرد: این سند به عدالت جنسیتی اختصاص دارد، به طور مثال در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل که در برخی نقاط کشور به ویژه در مناطق مرزی هنوز کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد و این مشکل در دختران ۳ تا ۴ برابر بیش از پسران است که باید آموزش و پرورش توجه ویژه کند.

او با اشاره به ارتقای شاخص‌های بهداشتی در کشور افزود: با این وجود هنوز عقب ماندگی‌هایی در حوزه بهداشت، بهداشت باروری، ورزش و اختصاص اماکن ورزشی برای زنان، توجه به پارک‌های بانوان و توزیع عادلانه فضا‌های ورزشی وجود دارد که این مسائل از جهت‌گیری‌های سند است.

به گفته ابتکار آسیب‌های حوزه زنان همچون اعتیاد و کودک همسری، خشونت برعلیه زنان و مسائلی که حقوق زنان را نادیده میگیرد نیز در این سند دیده شده است.

او گفت: با توجه به ظرفیت بالای زنان در خوزستان، تصویب سند به ارتقای این حوزه کمک کند.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان امروز سفر یک روزه‌ای به اهواز دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.