۳۷ نقطه فاقد دید و پر خطر ایمن سازی شدند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ایمن سازی ۳۷ نقطه فاقد دید و پر خطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ششمین جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی و سایر مسئولین استانی برگزار شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این جلسه با اشاره به بارش‌ها و سیلی که بهار امسال در سطح استان جاری شد، گفت: در کنار خدمات رسانی به هم استانی‌های عزیز، همکاران این مجموعه در یکی از شهرستان‌های استان لرستان حدود ۲ ماه با یک اکیپ کامل مستقر شدند و به نحو احسنت وظایف محوله را انجام دادند.

ارسلان شکری با اشاره به اعزام پل فلزی به مناطق سیل زده استان ایلام افزود: یک اکیپ کامل راهداری و راهسازی نیز به این استان اعزام شد و در کنار سایر ادارات و نهاد‌های امداد رسان علاوه بر اینکه بحث مهار سیل در بالا دست و پایین دست پل‌ها و سازه‌های آبی انجام می‌شد، راهداران از کمک رسانی برای مهار سیل در روستا‌ها و آب بند‌های استان نیز غفلت نداشتند.

وی در خصوص ایجاد هماهنگی و فرماندهی حمل و نقل نهاد‌های دامی و کالا‌های اساسی در استان اظهار کرد: استان آذربایجان غربی جزو ۱۰ استان نخست استراتژیک و دارای ناوگان غله بر بود که با مشارکت انجمن‌ها و شرکت‌ها این موضوع را به نحو احسنت مهار نموده تا جاییکه دربحث تنظیم بازار تمام اقلام و نهاد‌های مورد نظر اعم از دامی و نهاد‌های اساسی و اقلام برای استان انبار و ذخیره شده و مشکلی وجود ندارد.

شکری از شن ریزی موضعی تسطیح و رگلاژ ۴۰۰۰ راه روستایی خاکی و شوسه خبر داد و افزود: در استان حدود ۳۷ نقطه فاقد دید و پر خطر خاکبرداری و خاک ریزی و ایمن شدند.

وی در خصوص راه‌های مواصلاتی و نقاط برف گیر و مشکل ساز در فصول سرد سال گفت: برای راهداری زمستانی حدود ۴۲۰ دستگاه وجود دارد که بیش از ۳۰۰ دستگاه فعال هستند ومابقی نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، همچنین ۶۸ اکیپ ساماندهی شده با ۹۰۰ نفر نیرو در سطح استان در ۱۸ گردنه در راه‌های اصلی و ۷۱ گردنه راه‌های روستایی و فرعی آماده خدمت رسانی به مردم است.

شکری از اجرای طرح راهداری زمستانی با تمام توان طی بارش‌های اخیر گفت: در بارش‌های اخیر حدود ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی برف گیر بصورت کامل برف روبی شدند و در راستای اجرای این طرح نیز که به صورت رسمی از ۲۰ آذر ماه آغاز می‌شود، ماسه و نمک زمستانی در راهدارخانه‌ها به مقدار لازم دپو شده است.
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.