آغاز طرح امداد زمستانی اورژانس استان همدان

 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی همدان از اجرای طرح امداد زمستانی اورژانس از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند خبر داد.

آغاز طرح امداد زمستانی اورژانس استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر حبیب‌الله معصومی،رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی همدان در جمع خبرنگاران از آغاز به کار طرح امداد زمستانی از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند امسال  خبر داد و گفت: شش دستگاه آمبولانس در گردنه‌ها و مناطق سردسیر مستقر شده اند و در این طرح ،حادههای پر تردد استان مجهز به تجهیزات حوادث می‌شوند.

او افزود: در هفت ماهه امسال تعداد ۳۳۷ فوتی داشته‌ایم که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۲۸۹ عدد بوده است، ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معصومی اضافه کرد: آمار اولیه آبان ماه حوادث ترافیکی در مقایسه با مدت مشابه کاهش داشته به طوریکه در آبان سال ۹۷، تعداد ۳۷ و امسال ۳۴ مورد گزارش شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی همدان گفت: اورژانس هوایی ۳۱۲ پرواز داشته و شهرستان‌های فامنین، کبودراهنگ و نهاوند بیشترین آمار استفاده از این خدمات را داشته‌اند همچنین شهرستان اسدآباد در حال آماده‌سازی استفاده از اورژانس هوایی است و شهرستان‌های بهار و رزن هنوز از این خدمات محروم هستند.

معصومی یادآور شد: ۵۰ نقطه در محور‌های استان مشخص شده‌اند که از امکانات اورژانس هوایی استفاده کنند و عمدتاً مناطق پرتردد، مناطق گردشگری و درمانگاه‌های شبانه روزی هستند که از این تعداد ۲۰ مورد با موفقیت انجام شده است.

فوت ۳ همدانی بر اثر مسمومیت با گازمونوکسید کربن

 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی همدان گفت: از ابتدای مهرماه تا ۱۵ آذر در استان همدان ۱۹ نفر مسموم شده و سه نفر فوت کرده اند.

 معصومی درباره مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بیان کرد: در کشور از ابتدای مهر تا ۱۵ آذر ۱۹۶۹ مسموم به بیمارستان منتقل شده که ۹۷ نفر فوت شده‌اند که این آمار در استان همدان ۱۹ مسموم و سه فوتی است.

او درباره تماس‌های انجام گرفته با این مرکز اعلام کرد: سالانه ۵۰۰ هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که تعداد زیادی از این تماس‌ها مرتبط با شرح وظایف اورژانس نیستند.

او درباره میانگین بازه زمانی رسیدن اورژانس به محل حادثه، با اشاره به اینکه تعداد پایگاه‌های اورژانس استان قابل توجه است، گفت: این فاصله زمانی در همدان شش دقیقه و در دیگر مناطق هشت دقیقه است.

معصومی تعداد آمبولانس‌های اورژانس را ۹۳ دستگاه عنوان کرد و گفت: با دستگاه‌های موجود در شهرستان اسدآباد این رقم به ۱۰۰ دستگاه می‌رسد که علاوه بر این تعداد، ۳۰ دستگاه آمبولانس نیز در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی و تعدادی نیز در اختیار سایر دستگاه‌ها است.

او با بیان اینکه ۳۳۰ نفر در این بخش شاغل هستند، افزود: در استان همدان نیاز به جذب ۲۰۰ نفر دیگر نیروی اورژانس است و با آزمون استخدامی که به تازگی برگزار شد، ۴۰ نفر استخدام شده‌اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.