مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد؛

قم دومین استان کشور در صدور مجوز چاپ کتاب است/بیش از ۱۰ هزار مجوز چاپ کتاب در قم صادر شد

حسینی کاشانی گفت:قم از لحاظ صدور مجوز چاپ کتاب در رتبه دوم کشور قرار دارد،سال گذشته۱۰هزار مجوز چاپ کتاب در قم صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ظرفیت علمی و ادبی قم، جایگاه بی‌بدیلی را در سطح کشور داراست.

حسینی کاشانی با اشاره به سیاست‌های استان در حمایت از جامعه نویسندگان گفت: اگر نویسنده‌ای ۲ کتاب را در عرصه بزرگسالان یا ۳ عنوان کتاب را در حوزه کودک و یا ۸ عنوان کتاب را ویراستاری کرده باشد از امتیارات نویسندگی برخودار می‌شود.

او اضافه کرد: این امتیازات شامل مواردی مانند بیمه تکمیلی، تسهیل در حضور در جشنواره ملی کتاب سال و استفاده از تسهیلات صندوق اعتباری هنر است.

حسینی کاشانی عنوان کرد: قم بعد از تهران و مشهد سومین استان کشور است که تمام درخواست‌های حوزه کتاب و تالیف به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تمام ناشران استان بدون حضور فیزیکی می‌توانند کار‌های اداری خود را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران استانی کتاب با نوبت چاپ اول خریداری شده‌است.

حسینی کاشانی عنوان کرد: برای حمایت از نویسندگان استان خرید کتاب‌های با نوبت چاپ اول درکمیته خرید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد: همچنین درراستای حمایت از مولفان و نویسندگان استان سال ۹۷، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۲ میلیارد تومان کتاب از ناشران قمی خریداری کرده‌است.

حسینی کاشانی یادآور شد: همچنین درراستای حمایت از مولفان استانی، آثار و کتب ارزشمند نویسندگان استان بعد از تایید درکمیته کتب ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت‌های قبل از چاپ برخودار می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان یادآورشد: نویسندگان قابل اعتنای فراوانی در قم وجود دارد که بسیاری از آثار آن‌ها بار‌ها تجدید چاپ شده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.