افزایش قربانیان فوران آتشفشان در نیوزیلند به بیش از ۲۵ نفر

به دنبال فعال شدن ناگهانی آتشفشان در یک منطقه گردشگری در نیوزیلند ۵ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰ نفر زخمی و تعدادی نیز ناپدید شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز بر اثر فعال شدن ناگهانی آتشفشان در جزیره‌ای در شمال نیوزیلند که منطقه گردشگری محسوب می‌شود پنج نفر کشته، دست‌کم ۲۰ نفر زخمی و چندین گردشگر ناپدید شدند.

بنا به گفته پلیس، این حادثه در ساعت ۲:۱۱ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی روی داد و با فعال شدن آتشفشان تلی از خاکستر هزاران متر به هوا پرتاب شد. پلیس می‌گوید نگران آن است که تعداد قربانیان وایت آیلند افزایش یابد.

حدود ۵۰ نفر از مردم نیوزیلند و همچنین گردشگران خارجی هنگام وقوع حادثه در نزدیکی دهانه آتشفشان بودند و چندین نفر نیز چند دقیقه پیش از این حادثه درست در لبه دهانه دیده شدند. ۲۳ نفر از این افراد نجات یافتند و باقی آن‌ها هنوز در آنجا هستند.

معاون کمیسر پلیس نیوزیلند در این خصوص در یک نشست خبری گفت: «از تعداد افرادی که در منطقه به دام افتاده‌اند و وضعیت شرایط آن‌ها مطمئن نیستیم. ماموران امداد نمی‌توانند وارد جزیره شوند. شرایط فیزیکی برای بازگشت آن‌ها ایمن نیست.»

وایت آیلند یکی از مراکز گردشگری نیوزیلند محسوب می‌شود و روزانه چندین تور گردشگران مرتبا از این منطقه دیدن می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار