رئیس اداره امور بین الملل اداره اتباع وزارت کشور:

۴۸۰ هزار نفر از پناهندگان در ایران تحصیل می کنند

رئیس اداره اتباع وزارت کشور گفت: در حال حاضر حدود ۴۸۰ هزار پناهنده در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

نزدیک به ۴۸۰ هزار پناهنده در مدارس مشغول به تحصیل هستند/ بیش از ۶۰ درصد پناهندگان با سواد شدندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ فرخ ساسانی رئیس اداره امور بین الملل اداره اتباع وزارت کشور امروز در کارگاه آشنایی خبرنگاران با پناهندگان و مسائل پناهندگی، گفت: پناهندگان به دلیل مسیر طولانی که برای رسیدن به مقصد طی می کنند، قبل از هرچیز به امکانات اولیه نیاز دارند.

او با اشاره به اولویت دهی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات آموزشی به پناهجویان، توضیح داد: در حال حاضر روند شناسایی و صدور مدارک شناسایی برای پناهندگان داخل کشور انجام  و امکان ثبت نام در مدارس برای دانش آموزان پناهنده فراهم شده است، همچنین بنابر مصوبه هیات وزیران، ثبت نام فرزندان پناهندگان به صورت رایگان انجام می‌شود و در حال حاضر هم نزدیک به ۴۸۰ هزار پناهنده در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره امور بین الملل اداره اتباع وزارت کشور افزود: از موارد نادر در خصوص آموزش تحصیلی برای پناهندگان که مثل آن در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود مبحث ثبت نام پناهندگان فاقد مدارک است.

ساسانی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۵ میلادی بنابر دستور مقام معظم رهبری کشورمان فرزندان اتباع افغانستانی فاقد مدارک که نیاز به تعلیم داشتند، بدون مدرک در مراکز تحصیلی ثبت نام شدند، همچنین قریب به ۱۳۷ هزار نفر از این دانش آموزان در حال تحصیل هستند.

رئیس اداره امور بین الملل اداره اتباع وزارت کشور درباره آموزش نهضت سواد آموزی برای پناهندگان کشور هم گفت:  نزدیک به ۹۰۰ هزار پناهنده در دوره‌های سواد آموزی شرکت کردند،  میزان سواد  این پناهندگان در بدو ورود کمتر از ۶ الی ۷ درصد بود، اما در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد باسوادهستند و امکانات برای تحصیل آنها در مقاطع دانشگاهی  فراهم است.

او افزود: با مشارکت برخی سازمان ها از جمله آژانس پناهندگان که بزرگترین شریک ما در خصوص ساماندهی پناهندگان هستند، بسیاری از امکانات آموزشی و تحصیل فراهم شده  و  درحال حاضر ۱۳ مدرسه در دست احداث داریم که تجهیز آنها کاملا از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار