کشف ۱۶ تن چوب قاچاق در پاسارگاد/انبار پمپ آب و موتور برق قاچاق در شیراز لو رفت

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۸ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک پژو ۴۰۵ و کشف ۱۴ دستگاه ال‌ای دی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی گفت: در راستای برخورد با کالای قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان کوار در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک پژو ۴۰۵ مظنون و آن را توقیف کردند.

سرهنگ بابایی افزود: ماموران پس از بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۱۴ دستگاه ال‌ای دی قاچاق و فاقد مجوز شدند و راننده را نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد ۲ کامیون با یکدیگر حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد ۲ دستگاه کامیون در محور داراب به سمت فسا، یک نفر کشته شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: شب گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی محور داراب به سمت فسا به مأموران اعلام شد.

رئیس پلیس راه شمال استان ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک کامیون ایویکو با یک دستگاه ایسوزو برخورد کرده که بر اثر آن راننده ایسوزو در دم فوت کرده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه کارشناسان تجاوز به چپ توسط راننده کامیون ایسوزو را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند، اظهار داشت: رانندگان عزیز همواره با آرامش رانندگی کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی تعداد ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۷ دستگاه ال‌ای دی، ۵ دستگاه اسپیلت، ۱۲ طاقه پارچه، یک هزار و ۲۰۰ قوطی انواع نوشیدنی و ۲ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف و در این خصوص ۶ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۱۶ تن چوب قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف یک کامیون و کشف ۱۶ تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکخبت گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون بنز حامل چوپ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۶ تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش چوب‌های مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

او با اشاره به اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انبار پمپ آب و موتور برق قاچاق در شیراز لو رفت

سرپرست پلیس آگاهی استان از کشف یک هزار و ۶۸۷ عدد پمپ آب و موتور برق قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از دپو کالای قاچاق در یک انبار واقع در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: با انجام اقدامات فنی، محل دقیق دپو کالای قاچاق شناسایی و کارآگاهان پلیس آگاهی استان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرپرست پلیس آگاهی استان با بیان اینکه کارآگاهان در بازرسی از این انبار موفق شدند یک هزار و ۶۸۷ عدد پمپ آب و موتور برق قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان گفت: هوشیاری مامور پلیس این شهرستان، سارقین را مجبور کرد خودرو را رها و متواری شوند.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی گفت: روز گذشته یکی از ماموران انتظامی این شهرستان حین اعزام به محل استراحت، به یک سواری مزدا ۳۲۳ مظنون، که راننده و سرنشین به محض رویت پلیس با رها کردن خودرو متواری شدند.

سرهنگ مجتهدی بیان کرد: مامور پلیس در بررسی اولیه و استعلام از مرکز، مطلع شد که خودروی فوق مسروقه و از شهرستان شیراز سرقت شده است.

او گفت: خودرو سرقتی به یگان انتظامی دلالت و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمین ادامه دارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار