در مصاحبه با شبکه ایتالیایی رای نیوز؛

بشار اسد: اروپا بازیگر اصلی ایجاد هرج و مرج در سوریه بود

رئیس جمهور سوریه درباره وضعیت کنونی این کشور گفت: به آینده خوش بینم و اوضاع میدانی اکنون بهتر شده است.

بشار اسد: اروپا بازیگر اصلی ایجاد هرج و مرج در سوریه بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه ایتالیایی رای نیوز ۲۴ که روز ۲۶ ماه اکتبر گذشته انجام شده و قرار بود دوم دسامبر روی آنتن برود، ولی امروز منتشر شد، گفت: اروپا به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی در کنار آمریکا، ترکیه و برخی کشور‌های منطقه، مسبب اصلی ایجاد هرج ومرج در سوریه و مشکل آوارگان بود.

رئیس جمهور سوریه افزود: از بدو حرف‌های مربوط به تسلیحات شیمیایی، سوریه تاکید کرده بود که اصلا آن تسلیحات را بکار نگرفته است و گزارش‌های درزیافته اخیر از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ثابت می‌کند که تمام حرف‌های سوریه در طول سال‌های گذشته صحیح بوده و حق با سوریه بود و آن‌ها در اشتباه بودند.

بشار اسد تاکید کرد: سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به درخواست آمریکا گزارشات خود در مورد بکارگیری تسلیحات شیمیایی را جعل و دستکاری کرده بود؛ امروز برای همه ثابت شده که این سازمان به عنوان ابزار دستی برای آمریکا و غرب به منظور گسترش بی ثباتی بیشتر در منطقه  فعالیت می‌کند.

او از کشور‌های دخالت کننده در مسئله سوریه خواست تا دخالت و نیز نقض قانون بین المللی که خود به اجرای آن متعهد شده اند را متوقف کنند.

این در حالیست که پس از پخش مصاحبه بشار اسد با شبکه رای نیوز ۲۴ در حساب کاربری ریاست جمهوری سوریه در توئیتر، این حساب کاربری مسدود شد.

شبکه رای نیوز از انتشار این مصاحبه خودداری کرده بود که ریاست جمهوری سوریه آن را در توئیتر منتشر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار