لهستان: ترکیه حق مشارکت نکردن در طرح دفاعی بالتیک را ندارد

لهستان در واکنش به تهدید ترکیه درباره حمایت نکردن از طرح دفاعی بالتیک اعلام کرد ترکیه نمی‌تواند تصمیم خود را زیر پا بگذارد، این یک موضوع نظامی است.

پرچم ترکیه و ناتوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، کریستوف سزرسکی، مشاور رئیس‌جمهور لهستان در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر حمایت نکردن از طرح دفاعی بالتیک در صورت تداوم حمایت اروپا از گروه‌های تروریستی کُرد سوری، گفت ترکیه نمی‌تواند تصمیم خود را زیر پا بگذارد.

پیش‌تر مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود: «ناتو باید به نگرانی همه اعضای خود توجه کند و آنچه که برای کشور‌های حوزه بالکان مورد نیاز است، برای ما نیز لازم به شمار می‌رود.»

همچنین یک مقام دیپلمات این کشور گفته بود تا زمانی که طرح دفاعی ترکیه که شامل تروریستی اعلام‌کردن «ی‌پ‌گ» است، در ناتو تصویب نشود، آنکارا نیز طرح دفاعی این سازمان برای حوزه بالتیک و لهستان را امضا نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید: آکار: ناتو با ترکیه قوی‌تر و معنادارتر است

ناتو: به هر حمله‌ای به حوزه بالتیک پاسخ می‌دهیم


مشاور رئیس‌جمهور لهستان گفت: «هیچ راهی برای بازگشت ترکیه به تصمیمی که در نشست ناتو گرفته، وجود ندارد. تصمیم‌ها برای هر دو طرح بالتیک لهستان و ترکیه اتخاذ شده و اکنون ما منتظر اجرای آن طرح‌ها هستیم. این یک موضوع نظامی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار