هواپیمای نظامی شیلی با ۳۸ سرنشین سقوط کرد

نیروی هوایی ارتش شیلی از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی این کشور با ۳۸ سرنشین خبر داد.

هواپیمای ترابری ارتش شیلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی هوایی ارتش شیلی از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی این کشور با ۳۸ سرنشین خبر داد.

روز گذشته نیروی هوایی شیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای این کشور که برای انجام کار‌های لجستیکی عازم قطب جنوب بود از صفحه رادار ناپدید شده است. در بیانیه ارتش شیلی آمده بود: «نیروی هوایی شیلی اعلام می‌کند بعد از ظهر امروز یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ هرکولز از گروه هوایی شماره ۱۰ در ساعت ۴:۵۵ به وقت محلی از زمین برخاسته و در ساعت ۶:۱۳ تماس رادیویی آن قطع شده است.»

بلافاصله پس از این بیانیه وضع هشدار صادر شد و تیم‌های نجات فعال شدند. هفت ساعت بعد در همان روز، نیروی هوایی شیلی تایید کرد هواپیما سقوط کرده است. ژنرال ادواردو اسکرا، فرمانده نیروی هوایی شیلی، اعلام کرد احتمالا هواپیما بر روی آب سقوط کرده است.

هواپیمای ناپدید شده حامل ۳۸ سرنشین بوده است که ۱۷ نفر از آن‌ها خدمه و ۲۱ نفر مسافر بودند. این هواپیما در حال انتقال پرسنل برای بهره‌برداری از یک خط‌لوله نفتی برای انتقال سوخت به پایگاه هوایی «رئیس‌جمهور ادواردو فری مونتالوا» در قطب جنوب بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار