اشیا مدرسه تاریخی سعادت برای ثبت در فهرست آثار ملی بررسی شد

کارشناسان میراث فرهنگی استان بوشهر اشیا منقول و تاریخی مدرسه سعادت را برای ثبت در فهرست آثار ملی بررسی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گروه ثبت آثار استان بوشهر برای بررسی و ارزیابی آثار تاریخی منقول مدرسه سعادت بوشهر و تلاش برای ثبت آنان در فهرست آثار ملی در آن مکان مستقر شد.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مدرسه تاریخی سعادت بعد از دارالفنون دومین مدرسه کشور بوده که در زمان قاجار ساخته شده و در بین مردم استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نصرالله ابراهیمی افزود: آثار منقول به جا مانده تاریخی از آن دوران که در مدرسه نگهداری می شود با استقرار تیم ثبت آثار استان در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم آثار قابل دفاع را شناسایی کنیم و در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

معاون میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: ثبت ملی آثار منقول و نامنقول این فرصت را  فراهم می‌کند که تاریخچه استان بهتر معرفی شود و همچنین در حفظ و احیای آنها بیشتر بکوشیم.

مدرسه سعادت  ۱۸ اسفند سال ۱۲۷۸ هجری شمسی در بوشهر ساخته شده و بزرگان زیادی در آن درس خوانده‌اند.

این مدرسه که از آن به عنوان مادر مدارس جنوب ایران نام برده می‌شود علاوه بر بوشهر، خدمات آموزشی و اعزام معلم به شهر‌های نجف، کاظمین و بحرین، بندرلنگه، اهواز و بهبهان را بر عهده داشته و در این مکان‌ها با حضور معلمان اعزامی از بوشهر، مدارس جدیدی بنا شده است.

 هجدهم اسفند به همین مناسبت به عنوان روز بوشهر نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.