المیادین: دوره خدمت نخست‌وزیر جدید عراق ۶ ماه تا یک سال خواهد بود

شبکه المیادین اعلام کرد طرف‌های عراقی در تلاش هستند نخست‌وزیر جدید عراق را انتخاب کنند و دولت جدید برای ۶ ماه تا یک سال خدمت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: به نظر می‌رسد گروه‌های مختلف سیاسی در عراق تلاش می‌کنند تا گام بعدی آنان در کشور، توافق برای تعیین نخست‌وزیر باشد؛ نخست‌وزیری که در ادامه با تشکیل اعضای کابینه، ریاست دولت موقت را بر عهده خواهد گرفت.

المیادین افزود: مدت زمان ماموریت نخست‌وزیر جدید جدید تکمیل سه سال باقی مانده از دوره نخست‌وزیری (در پس از استعفای عادل عبدالمهدی) نخواهد بود بلکه برای شش ماه تا یک سال زمام امور را در اختیار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، ماموریت اساسی دولت موقت در عراق نیز حل سه پرونده اساسی کشور یعنی امنیت، آماده شدن برای برگزاری انتخابات و پرونده بودجه کل کشور بیان شده است.

پیش از این ائتلاف پارلمانی سائرون (وابسته به جریان صدر) در عراق اعلام کرده بود رویکردی پارلمانی درباره تشکیل دولت موقت کوچک برای مدت یک تا یکسال و نیم وجود دارد.

ریاض المسعودی، از نمایندگان ائتلاف سائرون در مجلس عراق، گفت تشکیل دولتی کامل برای چهار سال آینده در حال حاضر و با توجه به بحران کنونی ممکن نیست.

او اشاره کرد همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی با تشکیل کابینه‌ای متشکل از ۸ تا ۱۰ وزیر موافقند تا این دولت مسئولیت تدارکات و آماده‌سازی برای انتخابات زودهنگام را بر عهده گیرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار