طرح واشنگتن برای آسیب وارد کردن به وجهه حشد شعبی نزد ملت عراق

الاتجاه گزارش داد پس از آنکه حشد شعبی در پیروزی علیه داعش نقش محوری ایفا کرد، واشنگتن و عوامل رسانه‌ای و سیاسی آن برای آسیب وارد کردن به وجهه این نیروها میان ملت عراق تلاش می‌کنند.

طرح واشنگتن برای آسیب وارد کردن به وجهه حشد شعبی نزد ملت عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، آمریکا و برخی عوامل داخلی آن در عراق در چارچوب تلاش برای هدف قرار دادن بسیج مردمی (حشد شعبی) و گروه‌های مقاومت اسلامی که در گذشته با داعش جنگیدند، برای بی ارزش کردن پیروزی‌های به دست آمده طی سال‌های گذشته و درگیر کردن این نیرو‌ها در بحران فراروی کشور تلاش می‌کنند.

بنابر این گزارش، دو سال پیش به محض اعلام پیروزی علیه داعش، عوامل رسانه‌ای و سیاسی مرتبط به آمریکا و برخی کشور‌های منطقه برای کاستن از اهمیت این دستاورد بزرگ تلاش کردند. از همان زمان، آمریکا برای بدنام کردن بسیج مردمی تلاش می‌کند؛ زیرا نقش اصلی را در شکست داعش در عراق داشت.

به موازات این موضوع، برخی طرف‌های داخلی عراقی هم در حملات علیه بسیج مردمی اعم از رهبری، نیرو‌های آن و گروه‌های مقاومت که در تحقق این پیروزی نقش محوری داشتند، نقش مشکوکی ایفا می‌کنند.

شاید همه این اقدامات صورت گرفته علیه بسیج مردمی به منزله اقدامی مقدماتی برای طرح برنامه ریزی شده علیه آن بوده باشد که طی چند ماه گذشته، نشانه‌های آن مشخص شد و در درجه نخست به دنبال آسیب وارد کردن به وجهه این نیروها و بی ارزش کردن آن نزد مردم عراق است.


بیشتر بخوانید: دبیرکل عصائب اهل الحق: آمریکا و اسرائیل در ریخته شدن خون عراقی‌ها دست دارند


اکنون با ادامه برگزاری تظاهرات در برخی شهر‌های عراق، عوامل رسانه‌ای و سیاسی وابسته به دولت آمریکا برای کامل کردن طرح فتنه از طریق تشدید تحرکات مردمی، آن هم همزمان با سالگرد اعلام پیروزی علیه داعش، تلاش می‌کنند.

شاید از این اقدام برداشت می‌شود که واشنگتن و طرف‌هایی که در طرح خطرناک آن توطئه چینی می‌کنند، به دنبال ایجاد هرج و مرج، فتنه و جنگ داخلی در عراق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار