۱۱ گورخر ایرانی به پارک ملی سیاه کوه انتقال داده شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: ۱۱ گورخر ایرانی از سایت پنج انگشت ابرکوه به پارک ملی سیاه کوه اردکان انتقال یافتند.

۱۱ گورخر ایرانی به پارک ملی سیاه کوه انقال داده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، نیروه پورملایی  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: برای اولین بار ۱۱ راس گور ایرانی با موفقیت از سایت پنج انگشت ابرکوه به پارک ملی سیاه کوه انتقال داده شدند، تا بعد از مدتی قرنطینه، در طبیعتی که روزگاری زیستگاه این گونه بوده، رهاسازی شوند.

او با بیان اینکه هدف از این انتقال، معرفی گونه، به زیستگاه‌هایی است که جمعیت آن از بین رفته است،گفت: گورخر ایرانی یکی از گونه‌های حمایت شده به شمار می‌آید و استان یزد یکی از بهترین زیستگاه‌های گورخر ایرانی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد  ادامه داد: در سالیان گذشته بر اثر تخریب زیستگاه و شکار بی رویه، این گونه را از دست داده بودیم.

پورملایی ایجاد سایت‌های تکثیر و پرورش حیات وحش را بهترین روش برای نجات گونه‌های در حال انقراض دانست و گفت: در استان یزد ۲ سایت تکثیر و پرورش گورخر ایرانی ایجاد شده که تاکنون ۲ مرحله انتقال و رهاسازی در سایت شهرستان مهریز انجام شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.