مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) قم ؛

۱۸۰۰ خانوار قمی تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند

رشیدی گفت:کمبود اعتبار و رشد چند برابری قیمت مسکن مانع خانه دار شدن این خانواده‌ها شده است و سرپرست بیشتر این خانواده‌ها زنان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،یوسف رشیدی مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان قم فاقد مسکن هستند،گفت: کمبود اعتبار و رشد چند برابری قیمت مسکن مانع خانه دار شدن این خانواده‌ها شده است و سرپرست بیشتر این خانواده‌ها زنان هستند.

رشیدی تصریح کرد: خانواده‌های تحت پوششی که سرپرست آن‌ها فوت شده، تعداد نفرات آن‌ها بیش از سه نفر باشد، منزلی نیز به نام آن‌ها نباشد و تاکنون زمین و یا مسکنی از دولت دریافت نکرده باشند در اولویت خرید مسکن هستند.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم گفت: در حال حاضر هیچ مددجویی در نوبت خرید و احداث مسکن نیست.

رشیدی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ خانواده شرایط دریافت مسکن را دارند، افزود: متأسفانه میزان آورده این خانواده‌ها با مبلغی که کمیته امداد برای خرید مسکن این افراد اختصاص می‌دهد، جوابگوی خرید منزل مسکونی نیست.

او بیان کرد: از مردم و خیرین استان تقاضا داریم که برای خانه دار شدن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد مشارکت کنند.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه ۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت وام تعمیرات مسکن هستند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال در بخش مسکن هزینه شده است.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد قم ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۰ مورد تعمیرات مسکن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال انجام و ۱۴ منزل مسکونی نیز با اعتبار هشت میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال خریداری شده است.

رشیدی با بیان اینکه طی سال گذشته در بخش تعمیرات مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال به ۷۸۶ متقاضی پرداخت شده است، افزود: همچنین برای احداث ۲ واحد مسکن روستایی مبلغی بالغ بر ۳۸۴ میلیون ریال پرداخت شده است.

رشیدی با بیان اینکه طی سال گذشته ۷۱ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال به مددجویان پرداخت‌شده است، گفت: برای خرید مسکن به‌طور میانگین ۵۰۰ میلیون ریال به هر متقاضی در قالب ۲۰۰ میلیون ریال وام و ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت‌شده است.

مدیر امور مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) قم تصریح کرد: طی سال گذشته برای خرید ۱۰۸ واحد مسکن شهری اعتبار ۴۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال و برای بهسازی ۳۳ سرویس بهداشتی منازل مددجویان ۸۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.