تهیه نقش‌های خطر پذیری سیل در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تهیه نقشه‌های خطرپذیری سیل در اصفهان را نیاز ضروری این شهر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حسین امیری در جلسه هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری خصوص پیشگیری و کنترل سیل در اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های احداث، تکمیل و بازسازی سیل بند در اطراف شهر اصفهان بایستی با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجرایی شود.

او با اشاره به اینکه مطالعه و اجرای طرح‌های هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر و ساماندهی رودخانه‌های شهری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بر پیشگیری از تخلیه زباله‌ها و ضایعات در دهانه‌ی پل‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی باید به صورت مستمر نظارت و کنترل شود همچنین لایروبی مسیل‌ها و پل‌ها از گل و لای و نخاله‌ها انجام شود تا موانعی برای عبور آب وجود نداشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: به منظور اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و پیشگیری از نفوذ آب باران، همچنین پیشگیری از بالازدگی آب و فاضلاب در منازل مسکونی هماهنگی‌های لازم با شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

امیری با بیان اینکه آموزش محلات شهری در خصوص موضوعات پیشگیری و کنترل سیل در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در هنگام بروز حوادث شهری به ویژه سیل و آبگرفتگی بیمه شهروندی می‌تواند خسارات وارد به شهروندان را جبران نماید از این رو باید با نگاه ویژه و جدی‌تری به موضوع بیمه شهروندی پرداخت.

او در ادامه افزود: به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبریز شهر بایستی هماهنگی‌های لازم با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سازه‌های پرخطر در حریم رودخانه خطرات زیادی را به همراه دارند، تصریح کرد: با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای باید سازه‌های پرخطر احداثی در حریم و بستر رودخانه رفع خطر و تعیین تکلیف شوند.

امیری با بیان اینکه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های احداثی بایستی مطالعات خطرپذیری سیل شهری انجام شود و الزامات پیشگیری از سیل لحاظ گردد، خاطرنشان کرد: در ساختمان‌های شهری با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید بر اجرای مقررات ملی ساختمان، نظارت و کنترل دقیق انجام شود تا هنگام بروز حادثه حداقل خسارات را شاهد باشیم.

او با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های پیشگیری و کنترل سیل در شهر باید اعتبارات سالانه پیش‌بینی شود، اظهار داشت: مدیریت بحران شهر باید به منظور بررسی شرایط، پیشگیری و کنترل حوادث مرتبط با بارندگی و سیل با همکاری سایر بخش‌ها جلسات منظمی را تشکیل دهند و موارد موردنیاز را بررسی کنند.

امیری با اشاره به اینکه تأمین ماشین‌آلات موردنیاز برای کنترل و پیشگیری سیل‌های احتمالی در شهر الزامی است، افزود: سیل‌های احتمالی در شهر باید به موقع کنترل شوند و در صورت بروز حادثه باید بتوان به سرعت خسارات ایجاد شده در محدوده‌های شهری را بازسازی کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در پایان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های مرتبط در زمینه پیشگیری و کنترل سیل بایستی وظایف خود را به درستی و با دقت کامل انجام دهند، اظهار داشت: تهیه نقشه‌های خطرپذیری سیل در شهر، توجه به هشدار‌های هواشناسی، پیش‌بینی و ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری شهری از دیگر اقداماتی است که در خصوص پیشگیری و کنترل سیل در شهر اصفهان باید انجام شود تا بتوان سیل‌های احتمالی را به موقع پیش‌بینی کرد و در صورت بروز حادثه حداقل خسارات را داشته باشیم.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.