مشارکت صنعتگران خراسان شمالی در ۱۳ نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: هنرمندان و صنعتگران خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون در ۱۳ نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کشور، حضوری فعال داشته‌اند.

به گزارش علی عابدی معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: امسال هنرمندان و صنعتگران استان،غرفه‌های تولیدات صنایع‌دستی خود را در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، مرکزی، کرمانشاه، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، همدان، گرگان و... برپا کرده‌اند.

عابدی با اشاره به مشارکت بیش از ۳۵ صنعتگر استان در این نمایشگاه‌ها عنوان کرد: تولیدات مربوط رشته‌های به دست بافته‌های داری، نساجی، چرم، معرق، رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک ازجمله تولیداتی است که ارائه و در معرض فروش قرار گرفت.

او  افزود: همچنین در کنار برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های سراسری در سایر استان‌ها، سیاه‌چادر‌های خراسان شمالی نیز با هدف عرضه سوغات و غذا‌های محلی، و معرفی آداب‌ورسوم سنتی استان فعالیت داشتند.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به این‌که برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی می‌تواند موجب معرفی هرچه بیشتر صنعتگران و آثار هنری آن‌ها شود، عنوان کرد: صنایع‌دستی یکی از مصادیق تولید ملی است و امیدواریم حضور در چنین نمایشگاه‌هایی به فروش تولیدات هنرمندان فعال در این عرصه کمک کند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.