فاضلاب همچنان در شهرستان کارون جولان می‌دهد

پس از گذشت چند روز از بارندگی، فاضلاب در خیابان‌های شهرستان کارون جولان می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نواب حاجیان سعید شهردار کوت‌عبدالله گفت: در گذشته فاضلاب و آب‌های سطحی شهرستان در حاشیه شهر در منطقه بحره دفع می‌شد، اما در سال‌های اخیر که در این اراضی ساخت و ساز صورت گرفته امکان هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب به این منطقه وجود ندارد.

او افزود: مسئولان شهرداری وقت برای برخی از این ساخت و ساز‌ها مجوز صادر کرده اند، البته به دلیل مشخص نبودن محدوده شهر، برخی از این ساخت و ساز‌ها نیز بدون مجوز صورت گرفته اند.

حاجیان سعید بیان داشت: درحال حاضر مناطقی مانند درویشیه شبکه دفع فاضلاب ندارند و به دلیل موقعیت توپوگرافی امکان حرکت آب باران و فاضلاب وجود ندارد و این باعث تجمیع آب در آن منطقه می‌شود.


بیشتر بخوانید: از سیر تا پیاز طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی/مهلت سه روزه به متقاضیان برای ثبت نام


شهردار شهرستان کارون تصریح کرد: برخی نقاط شهر کوت عبدالله در تابستان نیز با مشکل پس زدگی‌های فاضلاب مواجه بودند که مردم فاضلاب ها را به صورت سنتی دفع می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب باید برای این شهر سیستم دفع فاضلاب تعریف کند و به دلیل نبود شبکه دفع فاضلاب از ۱۶۰ کیلومتر کانال روباز برای دفع فاضلاب استفاده می‌شود.

احمد باقری قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در این خصوص گفت: حجم آب جمع شده در این شهر متعلق به آب باران است و مسئولیت آن به آبفا باز نمی‌گردد.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب تجهیزات مکنده را در شهر کوت عبدالله مستقر کرد و مشکل دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در درازمدت و با ساخت شبکه فاضلاب حل می‌شود.

باقری اظهار داشت: درحال حاضر بسیاری از نقاط این شهرستان مانند اسلام آباد غربی و شرقی هنوز اشتراک شبکه آب شرب ندارند و به صورت غیرمجاز از شبکه انشعاب گرفته اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن حزبه پور
۱۰:۱۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
شهرک بسیج کوتعبدالله مشکل فاضلاب دارد ودرباران اب میاد بالا وکل خیابانها پر میشود خواهشمندست بررسی شود