سفیر جمهوری خلق چین مطرح کرد:

چین؛ به بزرگترین کشور اقتصاد و ذخیره ارزی تبدیل شده است

چانگ هوا گفت: چین به بزرگترین کشور اقتصاد و ذخیره ارزی تبدیل شده است.

چین؛ به بزرگترین کشور اقتصاد و ذخیره ارزی تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در نشست روابط اقتصادی بین ایران و چین اظهار کرد: چین به بزرگترین کشور اقتصاد و ذخیره ارزی تبدیل شده و این امر به دلیل درهای باز تجارت آن است و امروز بین ۳۰ درصد در رشد اقتصادی جهان تاثیر دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه روابط اقتصادی ۲ کشور در حال توسعه است و خوشحالم که در این همایش حضور دارم.
بیشتر بخوانید: لزوم راه اندازی گمرک هوشمند تا هفته دولت سال آینده / جایزه وزارت اقتصاد به افشاکنندگان فساد

چانگ گفت: به توسعه روابط ۲ و کشور علاقه مندم و با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران مراودات خوبی داشتیم.

وی افزود: خوشحالم که روابط در زمینه های مختلف در حال توسعه است و مایلم از همه دوستان به خصوص اتاق ایران تشکر و قدردانی کنم. چین بارها در موضل قاطعانه از برجام تاکید کرده است‌.

سفیر چین در ایران تصریح کرد: ما تحریم‌های یک جانبه ایران را محکوم می‌کنیم و معتقدیم اقتصاد ایران و چین در حال گسترش است و هجم مبادلات دو کشور به ۳۷ میلیارد دلار رسیده است و در ۱۰ ماه امسال هجم مبادلات ایران و چین به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

چانگ هوا بیان کرد: مبادلات فرهنگی و مردمی ایران و‌ چین افزایش یافته است و چندی پیش وزیر گردشگری ایران به چین سفر کردند و در واقع این دو کشور از سرزمین‌های کهن است و با لغو ویزا شاهد افزایش سفر مردم چین به ایران هستیم و خواهیم بود.

وی تاکید کرد: چین با وجود تحریم‌ها روابط مشترک با ایران را حفظ می‌کند و برجام را قبول دارد و ما معتقدیم حفظ برجام به معنای حفظ قوانین بین‌المللی است و ما تا زمانی که برجام باشد ما از آن حمایت می‌کنیم.

سفیر چین در ایران گفت: چین خواهان حفظ امنیت در خلیج فارس است و این به دلیل یکجانبه‌گرایی برخی از کشورهای قدرتمند در این منطقه است.

وی در پایان اظهار کرد: چین به بزرگترین کشور اقتصادی و ذخیره ارزی تبدیل شده و این به دلیل سیاست‌های درهای باز است و امروز چین ۳۰ درصد در رشد اقتصادی در جهان تاثیر دارد و رئیس‌جمهور چین تاکید دارد سیاست درهای باز ادامه دارد و ما از کشورهای دوست تقاضا داریم همراه ما باشند.

ما تنها به فکر منافع خودمان نیستیم

در ادامه حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین اشاره به اینکه فشار بسیاری باتوجه به وضعیت اقتصادی ایران نسبت به رویکرد شرکت‌های چینی وجود دارد اظهار کرد: ما تنها به فکر منافع خودمان نیستیم و بدون شک درصدد خواهیم بود تا با حفظ شرایط مشترک به فعالیت خود با تجار و فعالان چینی ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: ما پذیرای نظرات و انتقادات دوستان چینی در اتاق بازرگانی هستیم و امیدواریم همکاری‌های مشترک ما در جهت مستمر و پایدار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و‌چین گفت: اتاق بازرگانی ایران و چین تفاهم‌نامه ای را با مرکز ملی فرش دستباف به منظور صادرات فرش دستباف به چین امضا کردیم.

حریری تاکید کرد: به زودی روند صادرات فرش دستباف و صنایع دستی به چین صورت می‌گیرد و ما درصدد هستیم در حوزه گردشگری نیز تفاهم‌نامه‌های جدیدی را امضا کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار اقتصادی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اون از چین؛ این از ایران
آخرین اخبار