معاونت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران:

ایران؛ دروازه بزرگی برای صادرات کالاهای چینی به جهان است

کرباسی گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران در چهارراه جهان انتظار است تعاملات دو کشور ایران و چین بیش از سطح فعلی باشد.

ایران؛ دروازه بزرگی برای صادرات کالاهای چینی به جهان استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا کرباسی معاونت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران در نشست اتاق بازرگانی ایران با سفیر چین در تهران و هیئت همراه، اظهار کرد: ۲ کشور ایران و چین همواره تعامل خوبی با هم دارند و ایران علاوه بر نفت در حوزه صادرات سنگ آهن به چین فعالیت دارد و سالیانه ۳۰۰ هزار خودرو چینی در ایران معامله می‌شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد با توجه به هجم روابط تسهیل در روند صدور روادید برای بازرگانان ایرانی و انجام پروژه‌های مشترک در دستور ۲ کشور باشد.

معاونت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران اطهار کرد: ایران به بازار ۴۵۰ میلیونی منطقه خاورمیانه و به ویژه منطقه اکو دسترسی دارد از این رو این فرصت برای همه کشورها از جمله چین وجود دارد و ایران به عنوان یکی از کشورهای موثر در جاده ابریشم آماده علاقمند همکاری است.


بیشتر بخوانید: چین؛ به بزرگترین کشور اقتصاد و ذخیره ارزی تبدیل شده است


کرباسی گفت: موقعیت منحصر به فرد ژئوپلتیک ایران که در چهار راه جهان است موقعیت خوبی است تا چین با امنیت کالاهای خود را به ترکیه و عراق صادر کند.

این مقام مسول گفت: هجم معاملات ۲ کشور کاهش پیدا کرده است و از مجموع ۱۹ میلیارد دلار مبادلات صورت گرفته سهم ایران ۱۱ میلیارد و سهم چین ۸ میلیارد است از این رو ضروری است سطح همکاری دو کشور به درجه بالایی ارتقا پیدا کند که در این جهت صادرات غذای حلال یکی از موارد مهم در بستر همکاری با کشور چین است.

معاونت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه چابهار معاف از تحریم‌هاست تجار چین می‌توانند از این منطقه برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند و انتظار است مقامات چینی موانع را برطرف کنند از این رو اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی از اهمیت بسیاری برخورداری است و آمادگی همکاری متقابل با کشور چین را دارد و امیدوارم با توجه به آغاز به کار سفیر جدید چین شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور ایران و چین باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار